پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 180
نویسنده : علی
 

تامکت‌های افسانه‌ای با فن‌آوری بومی ایران همچنان فعال هستند

 

نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» در گزارشی با اشاره به عملکرد جنگنده‌های «اف-۱۴» مشهور به «تامکت» که در خدمت نیروی هوایی ایران و برخی دیگر بوده و هستند، در زمینه ماندگاری این جنگنده در بدنه نیروی هوایی ایران نوشت: ایران هنوز با وجود چالش‌هایی در زمینه نگهداری این جنگنده‌ها و کمبود قطعات یدکی، آن‌‌ها را به پرواز در می‌آورد. این کشور مجبور به تکیه بر بازار سیاه برای خرید تجهیزات این جنگنده جهت دور زدن تحریم تسلیحاتی آمریکا علیه خود است.

بر این اساس، ایران با وجود قوانین سال ۲۰۰۸ آمریکا، با موفقیت قطعات لازم این جنگنده را تهیه می‌کند.


:: برچسب‌ها: تامکت‌های افسانه‌ای ،فن‌آوری بومی، ایران ،فعال،دماوند ,



بازدید : 130
نویسنده : علی
 

اندیشکده دست راستی «امریکن انترپرایز» در گزارشی به قلم «متیو مکینس» نوشته است که خلیج فارس در حال تبدیل شدن به محلی ناامن برای ناوهای آمریکایی است.

وی ایران را عامل تغییر در وضعیت امنیتی خلیج فارس دانسته و برای این ادعا پنج دلیل مطرح کرده است.

ایران حضور آمریکا در خلیج فارس را غیرقانونی می‌داند

مکینس با اشاره به بالا گرفتن تنش‌های دریایی میان ایران و آمریکا در ماه‌های اخیر، به عنوان اولین دلیل ناامن شدن خلیج فارس برای آمریکا نوشته است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌خواهد به همه نشان دهد که برجام در برنامه‌های منطقه‌ای ایران تغییری ایجاد نکرده است.

این تحلیلگر آمریکایی با بیان اینکه ایران همواره اعلام کرده است که می‌خواهد از خلیج فارس در برابر حضور بازیگران متخاصم دفاع کند، نوشته است: «شاید از دید ما این رفتار آن‌ها غیرحرفه‌ای باشد، اما سپاه پاسداران حضور ما را غیرقانونی دانسته و اساسا احترامی برای آن قائل نیست.»

 


:: برچسب‌ها: آمریکا،دماوند ,



بازدید : 152
نویسنده : علی

 

 

 

صبح امروز با حضور امیر سرتیپ خرم طوسی چهارمین دوره فرماندهی عملیات مشترک مرکب دافوس آجا در محل سالن  شهید همتی این دانشگاه افتتاح  شد.

به  گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ رضا خرم طوسی، مشاور عالی فرمانده کل ارتش در این مراسم و خطاب به دانشجویان جدیدالورود گفت: این دوره با توجه به کیفیتی که دارد می تواند نگرش اساسی در تمام ابعاد در حوزه های مختلف آموزش برای دانشجوبان ایجاد کند.

وی تصریح کرد: در حوزه نظامی با توجه به شرایط جدید در محیط کنونی و پیرامونی ما و نقش بسیار تعین کننده آن لازم است در حوزه دانش مشترک مرکب وارد شویم و تهدیدها را به فرصت تبدیل نماییم.
سرتیپ خرم طوسی در ادامه با تاکید برضرورت تربیت نیروی کاربردی در ارتش خاطر نشان کرد: در حوزه نظری و دانش مشکلی نداریم ولی در اجرا باید توانمندی های خود را افزایش بدهیم.

در ابتدای این مراسم امیر سرتیپ دوم دکتر حسین ولی وند فرمانده دافوس آجا طی گزارش کوتاهی از روند آموزشی دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا گفت: در این دانشگاه سعی شده است تا با بهره گیری از تجارب اساتید خبره، فضای جدیدی را در حوزه های پژوهش و آموزش ایجاد نماییم  که به لطف خدا تا بحال بررسی های زیادی برای تعویض متون، برنامه های آموزشی و آئین نامه ها  صورت گرفته است.

وی همچنین اظهارداشت: باحمایت های سامانه محترم فرماندهی ارتش و با رویکرد نگاهی به آینده، گروه های جدید پدافند، جنگال و سایبری، آموزش و آماد و پشتیبانی در دافوس را ه اندازی شده است.


:: برچسب‌ها: چهارمین دوره، فرماندهی، عملیات مشترک و مرکب ،دافوس آجا ،دماوند ,



بازدید : 139
نویسنده : علی
 

قابلیت Magnifier گوشی آیفون , ترفندهای گوشی آیفون

قابلیت Magnifier گوشی آیفون

 

با استفاده از قابلیت Magnifier می توانید دوربین گوشی آیفونتان را به ذره بین تبدیل کنید

قابلیتی در گوشی آیفون شما وجود دارد که می تواند دوربین گوشی آیفون شما را به ذره بین حرفه ای تبدیل کند.

 

این یک ذره بین بسیار هوشمند است که ویژگی های مهم آن فیلتر های رنگی برای دید بهتر و تنظیم اندازه ذره بین برای بزرگ نمایی و نمایش کوچکتر عناصر و استفاده از چراغ قوه است.

 

قابلیت Magnifier گوشی آیفون , ترفندهای گوشی آیفون

تبدیل دوربین گوشی آیفون به ذره بین

 

این ترفند در iOS 10 مخفی شده است برای استفاده از این قابلیت باید ابتدا باید گوشی خود را به این نسخه آپدیت کنید و مراحل زیر را دنبال کنید.

1_ به قسمت تنظیمات (settings) گوشی بروید.

2_ گزینه (General) را انتخاب کنید.

3_ وارد زبانه (Accessibility) شوید و گزینه Magnifier را فعال کنید.

 


:: برچسب‌ها: دوربین آیفون ،ذره بین،دماوند ,



بازدید : 134
نویسنده : علی

کمبود جا در آپارتمان یکی از مشکلات خانه های کوچک امروزی است. شما هم اگر با این مشکل روبرو هستید می توانید با ترفندهای زیر مشکل کمبود جای تان را حل کنید.


کمبود جا در خانه های کوچک امروزی را با این ترفندها حل کنید

مهاجرت، زندگی شهرنشینی و هزینه های سرسام آور خرید مسکن بسیاری از ما را ناگزیر به اجاره نشینی کرده است. اگر شما هم در یک آپارتمان کوچک اجاره ای زندگی می کنید و فضای مناسب برای طبقه بندی و نظم دهی به لوازم و وسایل تان را ندارید، بهتر است با این مطلب از ما همراه باشید.

 

دکوراسیون خانه های کوچک : میزهای کوچک

میزهای کوچک بهترین و کاربردی ترین عنصر برای دکوراسیون خانه های اجاره ای می باشد. با کمک این میزها به سادگی می توانید به لوازم و وسایل خود نظم و ترتیب ببخشید. حتی می توانید برای این منظور از میزهای کوچک و تاشو کمک بگیرید و در مواقع نیاز آن ها را برپا کنید و به لوازم و وسایل خود نظم ببخشید.

 

تکنیک های چیدمان خانه های کوچک, چیدمان خانه های کوچک

میزهای کوچک بهترین و کاربردی ترین عنصر برای دکوراسیون خانه های اجاره ای می باشد

 

دکوراسیون خانه های کوچک : میزهای صندوقه ای جلو مبلی

از میزهای صندوقه ای به عنوان میز جلو مبلیتان استفاده نمایید، این میزها بهترین گزینه برای جای دادن و ذخیره سازی مجلات، روزنامه ها و یا ظروف پذیرایی می باشد.

 

دکوراسیون خانه های کوچک,دکوراسیون و چیدمان خانه های کوچک

از میزهای صندوقه ای به عنوان میز جلو مبلیتان استفاده نمایید


:: برچسب‌ها: کمبود جا ، آپارتمان های کوچک ، دماوند ,



بازدید : 100
نویسنده : علی


 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی بر اهمیت و جایگاه ژئوپلیتیکی ایران تاکید کرد و گفت: ایران در تمامی تئوری های ژئوپلیتیکی و استراتژیکی نقش مهمی در منطقه غرب آسیا دارد.

امیر دریا دار حبیب الله سیاری در آئین اختتامیه هجدهمین همایش صنایع دریایی با اشاره به برخی از آیات قران در مورد اهمیت دریا اظهار کرد : به نظر می رسد هر چه در مورد صنایع دریایی بکار برده ایم در این آیات دیده می شود .

وی به موضوع توسعه، محور و اهمیت دریا پرداخت و گفت : بیش از70 درصد کره زمین را آب تشکیل داده و نزدیک به 80 درصد مردم در کنار دریا و با فاصله 200 کیلومتری از آن زندگی می کنند، همچنین 90 درصد تجارت جهانی از مسیر دریا انجام می گیرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش به بُعد امنیت دریا از نگاه جهانی نیز اشاره کرد و افزود : ایجاد یک سیستم پیوسته تحرک که در خدمت تجارت جهانی قرار می گیرد ، دسترسی به آبها و خشکی ها مجاور دریا ، امکان تاثیر گذاری جهانی از راه دریا ، فرصتی برای پیشرفت و توسعه پایدار و افزایش ثروت ملی و بستری تمدن ساز است و نشان از اهمیت دریا دارد .

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران به ابعاد استفاده از دریا اشاره کرد و گفت : استفاده از این ظرفیت دارای ابعاد مختلفی است و به مسائلی چون میزان بهره گیری، جغرافیای کشور ، سیاست دولت مردان، ویژگی های مردم، گستردگی سواحل و کیفیت سواحل مربوط می شود 


:: برچسب‌ها: جمهوری اسلامی ایران، منظقه غرب آسیا ،نداجا،دماوند ,



بازدید : 112
نویسنده : علی


 

به دنبال پایان یافتن رزمایش سه روزه " اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت " نیروی هوایی؛ امیر سرتیپ دوم ستاد شاهین تقی خانی، سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران از رسانه های کشور اعم از رسانه ملی، خبرگزاری ها و مطبوعات بدلیل پوشش مطلوب و اثربخش این رزمایش تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، تقی خانی ضمن اظهار خدا قوت به رسانه های جمعی که توانمندی های سربازان غیور کشور در نیروی هوایی را به خوبی منعکس کردند، گفت: بدون شک ارائه و نمایش توانمندی های فرزندان غیور ملت در ارتش جمهوری اسلامی ایران در رزمایش های گوناگون مرهون احساس وظیفه و تلاش های موثر اصحاب رسانه می باشد که برخی با حضور خود در مناطق عملیاتی رزمایش و بعضی نیز از کیلومتر ها دورتر با احساس وظیفه دینی و ملی، توانمندی های دلاور مردان ارتش را منعکس کرده و نقش بسیار مهمی در نمایش گوشه هایی از قدرت دفاعی و بازدارندگی ارتش جمهوری اسلامی ایران با پیام صلح و دوستی به کشورهای دوست و مسلمان ایفا کردند.

سخنگوی ارتش افزود: پرواز دهها فروند انواع جنگنده و بمب افکن طی صدها سورتی پرواز و انجام موفق و طبق برنامه تمامی طرح های عملیاتی توسط فرماندهان مجرب با تکیه بر جوانان و استفاده از انواع مهمات و آمادگی خلبانان و کارکنان فنی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ با همراهی مطلوب رسانه ها و اطلاع رسانی موثر آنها به اطلاع مردم غیور ایران اسلامی رسیده است. 

سرتیپ دوم تقی خانی ارتقای روحیه ملت شریف ایران و اعتماد و اطمینان مردم عزیز میهن اسلامی به توانمندی های تیز پروازان نیروی هوایی که بخشی از آن در رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت به نمایش در آمد را از دیگر دستاوردهای اثرگذار و موفقیت آمیز تلاش تیم رسانه ای متشکل از خبرنگاران، تصویر برداران و عکاسان در صدا و سیمای جمهوری اسلامی و خبرگزاری ها و مطبوعات و همراهی و همدلی فرماندهان و مسئولان رزمایش و سامانه های حفاظتی و عقیدتی سیاسی دانست و افزود: از دیگر ثمرات این تلاش مقدس، ارتقای روحیه آحاد دلاورمردان ارتش حزب الله و ولایتمدار بویژه فدائیان حریم ولایت در نیروی هوایی در جهت اجرای بهینه مأموریت های محوله در صیانت از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.     


:: برچسب‌ها: آجا، رسانه ،رزمایش ،هوایی فدائیان، حریم ولایت،دماوند ,



بازدید : 120
نویسنده : علی

برای اینکه در طول پرواز بیمار نشوید به این نکات توجه کنید!

 

 

 بیمار شدن در سفر,وسایل سفر

سفر کردن با هواپیما

 

سفر کردن با هواپیما به قدر کافی استرس دارد و بیمار شدن در سفر این فشار را بیشتر میکند. برای اینکه در طول پرواز بیمار نشوید و راحت باشید کارهای زیر را نباید انجام دهید:
 
با پای برهنه در هواپیما راه نروید!
بعضی افراد تا دستشویی با پای برهنه میروند که اینکار میتواند خطرناک باشد. ممکن است لیوان شکسته ای روی زمین باشد. همچنین زمین هواپیما پر از جرم است. 

بیمار شدن در سفر,وسایل سفر

با پای برهنه در هواپیما راه نروید

 


:: برچسب‌ها: طول پرواز، بیمار ،نکات،دماوند ,



بازدید : 100
نویسنده : علی

  اخبارعلمی ,خبرهای  علمی , هوش مصنوعی

فناوری هوش مصنوعی گوگل تا بدان حد پیشرفت کرده که برای خودآموزی دیگر نیازی به دریافت اطلاعات از انسان ندارد.

به گزارش مهر به نقل از نکست وب، DeepMind از این پس می تواند با پردازش داده های قبلی که از انسان دریافت کرده و ترکیب و تجزیه و تحلیل این اطلاعات خود مطالب جدید را بیاموزد و خود را به روز کند.

 

گوگل مدتی است رایانه های دارای هوش مصنوعی موسوم به رایانه های دارای اعصاب تشخیص دهنده را ابداع کرده که با استفاده از اطلاعات ذخیره شده در رایانه ها و استفاده از هوش مصنوعی و شبکه عصبی خود قادر به تجزیه و تحلیل و ارائه خروجی نهایی هستند.

 

شبکه عصبی سیستم ابداعی گوگل مانند اعصاب مغز انسان توان یادگیری دارد و حتی می توانند برای ارائه خروجی شرایط و راه حل های موجود را بررسی کنند و بهترین نتیجه را ارائه دهند. با افزایش داده های ذخیره شده در چنین سیستمی یافتن بهترین جواب نیز ساده تر خواهد شد.

 

به عنوان مثال پس از معرفی برخی روابط خانوادگی به این سیستم، سیستم مذکور موفق به شناسایی تمامی ارتباطات خانوادگی دیگر آن مجموعه شد و در آینده هم با سرعت بیشتری به سوالات طرح شده در این زمینه پاسخ گفت.

 

در نمونه ای دیگر اطلاعات مبنایی متروی لندن در اختیار سیستم مذکور قرار گرفت و  شبکه عصبی آن موفق به شناسایی تمامی مسیرهای دیگر متروی لندن و کشف ارتباطات آنها با یکدیگر شد.

 

کارشناسان این موفقیت را تحولی اساسی در زمینه طراحی بسیاری از محصولات الکترونیک مورد استفاده انسان می دانند و امیدوارند در آینده از این فناوری برای ساخت ابزار پیشرفته در حوزه رایانه، پزشکی، مهندسی و ... استفاده کنند.


:: برچسب‌ها: هوش مصنوعی، یادگیری ،دماوند ,



بازدید : 124
نویسنده : علی


 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز با حضور در منطقه رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی در جمع دست اندرکاران این رزمایش حضور یافت.

 به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام آل هاشم در گفت و گو با خبرنگاران حاضر در منطقه رزمایش با اشاره به اینکه فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر آمادگی نیروهای مسلح برای مقابله با دشمنان و تهدیدهای احتمالی آنها برگرفته از دستورات الهی است، افزود: الحمدلله نیروهای مسلح ما روز به روز و با توجه به فرامین الهی و تاکیدات فرماندهی معظم کل قوا از آمادگی بیشتری برخوردار می شوند.

وی در ادامه افزود: رزمایش بزرگ اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت که توسط نیروی هوایی برگزار می شود در راستای همین آمادگی ها می باشد. رزمایشی که دوستان ما را امیدوار و دشمنانمان را ناامید می نماید.

نماینده ولی فقیه در ارتش همچنین گفت: اینگونه رزمایشها قطعاً در روحیه کارکنان نیروی هوایی بویژه خلبانان جوان این نیرو تأثیر بسزایی داشته و آنها را در جهت آمادگی همیشگی یاری می نماید.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: مقام معظم رهبری در دیدار سال گذشته خود با رئیس جمهور یکی از کشورهای همسایه فرمودند: تنها راه دفع شر استکبار و صهیونیسم فاسد، ایستادگی و مقاوت است که البته این ایستادگی الزاماتی دارد که یکی از آنها آمادگی نیروهای مسلح می باشد.


:: برچسب‌ها: نیروهای مسلح،دماوند،آجا ,



بازدید : 126
نویسنده : علی

 

مراسم استقبال از اولین ناو گروه از منطقه چهارم نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در بندر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد .

در این مراسم که جواد جهانگیر زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان و تنی چند از مقامات کشوری و فرماندهی نیروی دریایی جمهوری آذربایجان ، علی صیفی وابسته نظامی سفارت کشورمان و نیز جمعی از نمایندگان رسانه ای حضور داشتند، پس از نواخته شدن سرودهای ملی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان حاضران این مراسم از ناوهای ایرانی بازدید کردند .

ناطق باقرتف معاون فرمانده نیروی دریایی جمهوری آذربایجان در این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: این سفر ناو گروه جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان سفر صلح و دوستی است.

وی افزود: پس از استقلال ملی جمهوری آذربایجان این اولین سفر ناوگان نظامی جمهوری اسلامی ایران به کشورمان است.

دیدار با هیات فرماندهی نیروی دریایی جمهوری آذربایجان، بازدید از آموزشگاه عالی نظامی و زیارت از مزار حیدر علی اف، رهبر فقید جمهوری آذربایجان و نیز شهداری راه آزادی این کشور از جمله برنامه سفر سه روزه هیات ناو گروه جمهوری اسلامی ایران به باکو اعلام شده است.

شایان ذکر است این ناو گروه از منطقه چهارم نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به فرماندهی ناخدا عبدالحسین ظفری و متشکل از ناوهای دماوند و جوشن حامل پیام صلح و دوستی می باشد .


:: برچسب‌ها: ناوگروه،ایران،باکو،دماوند ,



به تمامی اهداف از پیش تعیین شده دست یافتیم
نوشته شده در چهار شنبه 28 مهر 1395
بازدید : 88
نویسنده : علی

 

 

 

امیر سرتبپ خلبان روز خوش با اظهار رضایت از عملکرد خلبانان و کارکنان فنی شرکت کننده در ششمین رزمایش هوایی نیروی هوایی ارتش گفت: به تمامی اهداف از پیش تعیین شده رسیدیم.

به گزارش ستاد فرهنگی تبلیغی ششمین رزمایش هوایی نیروی هوایی ارتش امیر سرتیپ دوم خلبان روز خوش سخنگوی ششمین رزمایش هوایی نیروی هوایی ارتش ضمن اعلام پایان مرحله عملیاتی این رزمایش گفت: پایان کامل رزمایش زمانی خواهد بود که همه جنگنده بمب افکن ها و هواپیماهای ترابری و سوخت رسان به پایگاه های اصلی خود برگردند.

وی با اشاره به دستاوردهای این رزمایش گفت: آموزشهای داده شده به خلبانان که توسط اساتید پیشکسوت نهاجا در سالهای گذشته انجام شده بسیار مثبت ارزیابی شد و این ارزیابی در خصوص کارکنان آمادی و نگهداری وتعمیر هواپیما هم همین منوال بود

امیر زوزخوش افزود: ما در این رزمایش با موفقیت موشک ها، بمب ها و تسلیحات کاملا بومب و بهینه شده را تست عملیاتی کردیم.

سخنگوی ششمین رزمایش هوایی اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش در ادامه با ابراز رضایت از نتایج حاصل شده از پدافند غیر عامل در نبردهای همطراز و ناهمطراز اظهار داشت: اجرای موفق طرح های جنگ نوین در تک های شیمیایی کهبعضا در نبردهای غیر متعارف استفاده می شود از دیگر دستاوردهای این رزمایش بود.

وی ارتقا توان عملیاتی نیروی هوایی ارتش را به عنوان نیروی مستقل در جنگ های نا متقارن را دیگر دستاورد این رزمایش عنوان کرد و ادامه داد: در این رزمایش از انواع پهپاد وواپیماهای بدون سرنشین به منظور  ورود در صحنه عملیات و تهیه نقشه ها و عکس های هوایی به منظور پشتیبانی از نیروهای سطحی استفاده شد

امیر روز خوش سوخت گیری هوایی به منظور بمباران برد بلند و نفوذ در عمق دشمن را از دیگر دستاوردهای رزمایش عنوان کرد.


:: برچسب‌ها: رزمایش،نهاجا،دماوند ,



به تمامی اهداف از پیش تعیین شده دست یافتیم
نوشته شده در چهار شنبه 28 مهر 1395
بازدید : 93
نویسنده : علی

 

 

 

امیر سرتبپ خلبان روز خوش با اظهار رضایت از عملکرد خلبانان و کارکنان فنی شرکت کننده در ششمین رزمایش هوایی نیروی هوایی ارتش گفت: به تمامی اهداف از پیش تعیین شده رسیدیم.

به گزارش ستاد فرهنگی تبلیغی ششمین رزمایش هوایی نیروی هوایی ارتش امیر سرتیپ دوم خلبان روز خوش سخنگوی ششمین رزمایش هوایی نیروی هوایی ارتش ضمن اعلام پایان مرحله عملیاتی این رزمایش گفت: پایان کامل رزمایش زمانی خواهد بود که همه جنگنده بمب افکن ها و هواپیماهای ترابری و سوخت رسان به پایگاه های اصلی خود برگردند.

وی با اشاره به دستاوردهای این رزمایش گفت: آموزشهای داده شده به خلبانان که توسط اساتید پیشکسوت نهاجا در سالهای گذشته انجام شده بسیار مثبت ارزیابی شد و این ارزیابی در خصوص کارکنان آمادی و نگهداری وتعمیر هواپیما هم همین منوال بود

امیر زوزخوش افزود: ما در این رزمایش با موفقیت موشک ها، بمب ها و تسلیحات کاملا بومب و بهینه شده را تست عملیاتی کردیم.

سخنگوی ششمین رزمایش هوایی اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش در ادامه با ابراز رضایت از نتایج حاصل شده از پدافند غیر عامل در نبردهای همطراز و ناهمطراز اظهار داشت: اجرای موفق طرح های جنگ نوین در تک های شیمیایی کهبعضا در نبردهای غیر متعارف استفاده می شود از دیگر دستاوردهای این رزمایش بود.

وی ارتقا توان عملیاتی نیروی هوایی ارتش را به عنوان نیروی مستقل در جنگ های نا متقارن را دیگر دستاورد این رزمایش عنوان کرد و ادامه داد: در این رزمایش از انواع پهپاد وواپیماهای بدون سرنشین به منظور  ورود در صحنه عملیات و تهیه نقشه ها و عکس های هوایی به منظور پشتیبانی از نیروهای سطحی استفاده شد

امیر روز خوش سوخت گیری هوایی به منظور بمباران برد بلند و نفوذ در عمق دشمن را از دیگر دستاوردهای رزمایش عنوان کرد.


:: برچسب‌ها: رزمایش،نهاجا،دماوند ,



به تمامی اهداف از پیش تعیین شده دست یافتیم
نوشته شده در چهار شنبه 28 مهر 1395
بازدید : 70
نویسنده : علی

 

 

 

امیر سرتبپ خلبان روز خوش با اظهار رضایت از عملکرد خلبانان و کارکنان فنی شرکت کننده در ششمین رزمایش هوایی نیروی هوایی ارتش گفت: به تمامی اهداف از پیش تعیین شده رسیدیم.

به گزارش ستاد فرهنگی تبلیغی ششمین رزمایش هوایی نیروی هوایی ارتش امیر سرتیپ دوم خلبان روز خوش سخنگوی ششمین رزمایش هوایی نیروی هوایی ارتش ضمن اعلام پایان مرحله عملیاتی این رزمایش گفت: پایان کامل رزمایش زمانی خواهد بود که همه جنگنده بمب افکن ها و هواپیماهای ترابری و سوخت رسان به پایگاه های اصلی خود برگردند.

وی با اشاره به دستاوردهای این رزمایش گفت: آموزشهای داده شده به خلبانان که توسط اساتید پیشکسوت نهاجا در سالهای گذشته انجام شده بسیار مثبت ارزیابی شد و این ارزیابی در خصوص کارکنان آمادی و نگهداری وتعمیر هواپیما هم همین منوال بود

امیر زوزخوش افزود: ما در این رزمایش با موفقیت موشک ها، بمب ها و تسلیحات کاملا بومب و بهینه شده را تست عملیاتی کردیم.

سخنگوی ششمین رزمایش هوایی اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش در ادامه با ابراز رضایت از نتایج حاصل شده از پدافند غیر عامل در نبردهای همطراز و ناهمطراز اظهار داشت: اجرای موفق طرح های جنگ نوین در تک های شیمیایی کهبعضا در نبردهای غیر متعارف استفاده می شود از دیگر دستاوردهای این رزمایش بود.

وی ارتقا توان عملیاتی نیروی هوایی ارتش را به عنوان نیروی مستقل در جنگ های نا متقارن را دیگر دستاورد این رزمایش عنوان کرد و ادامه داد: در این رزمایش از انواع پهپاد وواپیماهای بدون سرنشین به منظور  ورود در صحنه عملیات و تهیه نقشه ها و عکس های هوایی به منظور پشتیبانی از نیروهای سطحی استفاده شد

امیر روز خوش سوخت گیری هوایی به منظور بمباران برد بلند و نفوذ در عمق دشمن را از دیگر دستاوردهای رزمایش عنوان کرد.


:: برچسب‌ها: رزمایش،نهاجا،دماوند ,



ناوگروه روسیه در بندر انزلی
نوشته شده در سه شنبه 27 مهر 1395
بازدید : 131
نویسنده : علی

 

 

 

 چهارمین ناوگروه نیروی دریایی روسیه در راستای تحکیم روابط دوستانه و تعامل توسعه دریایی بین کشورهای حاشیه دریای خزر در این بندر پهلو گرفت.

فرمانده ناوگان شمال کشور با اشاره به بازدید ناوگروه‌های کشورهای حاشیه دریای خزر از بنادر همدیگر اظهار کرد: کشورها برای ابلاغ پیام صلح، دوستی و برادری نسبت به اعزام ناوگروه‌ها به کشورهای مورد نظر اقدام می‌کنند.

دریادار دوم افشین رضایی‌حداد به بازدید ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از بنادر روسیه در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: ناوگروه‌های کشور روسیه به طور متقابل از بنادر ایران بازدید داشتند و این روند ادامه دارد.

وی با بیان اینکه اعزام ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنوب و شمال کشور انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: ماه محرم سال گذشته ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن دماوند به بندر آستراخان روسیه سفر کرده بود.

فرمانده منطقه چهارم امام رضا(ع) نیروی دریایی ارتش از برنامه‌ریزی برای بازدید ناوگروه‌های کشورهای حوزه دریای خزر از بنادر جمهوری اسلامی ایران در 6 ماه دوم امسال خبر داد و بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با اقتدار برای پایدارتر کردن امنیت در دریای خزر تلاش می‌کند.

دریادار دوم رضایی‌حداد امنیت پایدار، احترام متقابل و حُسن همجواری را از شاخص‌های مهم بین پنج کشور حاشیه دریای خزر عنوان کرد و گفت: تبادل فرهنگ کشورهای منطقه از جمله اهداف سفر ناوگروه‌های کشورهای حاشیه دریای خزر است.

وی با اشاره به وجود فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی در کشور، تصریح کرد: می‌توان فرهنگ مذکور را به کشورهای دیگر ارائه کرد.

فرمانده ارشد آجا در گیلان همچنین به اعزام اخیر ناوگروه جمهوری اسلامی ایران به کشور آذربایجان اشاره کرد و یادآور شد: ناوگروه مذکور متشکل از ناوشکن دماوند و ناو موشک‌انداز جوشن که توسط متخصصان داخلی ساخته شده، به کشور مذکور اعزام شده است.


:: برچسب‌ها: ناوگروه،روسی،بندرانزلی،دماوند ,



نیروی هوایی یک نیروی واکنش سریع
نوشته شده در سه شنبه 27 مهر 1395
بازدید : 123
نویسنده : علی

سخنگوی ششمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت گفت: دکترین کشور ما دفاعی است اما در هر شرایطی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نیروی واکنش سریع آمادگی حمله و دفاع از مرزهای کشورمان را دارد.

امیرسرتیپ دوم خلیان مسعود روزخوش روز سه شنبه در دومین روز از رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت افزود: امروز با توجه به اتفاقات رخ داده در اطراف کشورمان دفاع در عمق را سرلوحه کارمان به عنوان یکی از اهداف مدنظر داریم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بُرد بلند هواپیماهای کشورمان، دفاع در عمق یکی از بهترین مقوله هایی است که می تواند توسط نیروی هوایی به انجام برسد.

امیر روز خوش با تاکید بر اینکه در صورت هرگونه تهدید احتمالی، دشمنان پاسخ کوبنده ای را دریافت خواهند کرد، گفت: دشمنان این نظام مقدس بدانند در صورت هرگونه حمله احتمالی پاسخی کوبنده، محکم و دندان شکن دریافت خواهند کرد.


:: برچسب‌ها: نهاجا،دماوند ,



نقش عقیدتی سیاسی ارتش در دوران دفاع مقدس
نوشته شده در سه شنبه 27 مهر 1395
بازدید : 108
نویسنده : علی

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: کار فرهنگی و معنوی کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در دوران دفاع مقدس در افزایش روحیه جهادی و معنوی نیروهای نظامی بسیار موثر بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم که در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش  سخن می گفت، افزود: برگزاری جلسات دعا و نیایش، سخنرانی ها و حضور روحانیون در خط مقدم جبهه ها به عنوان گوشه ای از فعالیت های این سازمان در دوران باشکوه دفاع مقدس باعث رشد و ارتقای روحیه شهادت طلبی در بین رزمندگان اسلام می شد.

 وی در ادامه به بیان نقش فرهنگی فعالیت های عقیدتی سیاسی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس  هر یکان نظامی که کار عقیدتی و فرهنگی خوبی در آن صورت می گرفت عملکرد موثرتر و مجاهدانه تری در جنگ داشت.

نماینده ولی فقیه در ارتش افزود: امروز فرماندهان ما به نتایج و عملکرد مثبت کار فرهنگی پی برده اند، لذا در کمک کردن به این نهاد فرهنگی و معنوی پیش قدم هستند و این همکاری باعث شده ارتش بعنوان یکی از نهادهای پیشرو در زمینه فعالیت های فرهنگی و معنوی در کشور شناخته شود.

امیر سرتیپ دوم ولی وند رئیس دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش نیز در این مراسم گفت: یکی از اصلی ترین وظایف سازمان عقیدتی سیاسی در مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران تقویت اعتقادات و ایمان راسخ برای مقابله با دشمن در هر شرایطی است.

وی همچنین اظهار داشت: تفاوت سربازان سرافراز ارتش جمهوری اسلامی ایران با ببرهای کاغذی سایر ارتش‌های مستکبر و متجاوز دنیا در این است که ما اعتقاد داریم افراد متخصص در ارتش، باید افرادی متعهد و معتقد باشند.

وی افزود: یکی از اصلی ترین وظایف سازمان عقیدتی سیاسی در مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران تقویت اعتقادات و روح ایمان در کارکنان برای مقابله با دشمن در هر شرایطی است که الحق و الانصاف این سازمان به خوبی از عهده این وظیفه و مسئولیت بر آمده است.

در پایان این مراسم با اهدا هدایایی از خانواده معظم امیر سرتیپ شهید عباس واعظی تجلیل بعمل آمد.


:: برچسب‌ها: عقیدتی،آجا،دماوند ,



ششمین رزمایش فداییان حریم ولایت
نوشته شده در سه شنبه 27 مهر 1395
بازدید : 132
نویسنده : علی

ششمین رزمایش فدائیان حریم ولایت با حضور انواع جنگنده‌ها و هواپیماهای نیروی هوایی ارتش لحظاتی قبل در منطقه عمومی اصفهان آغاز شد.

امیر سرتیپ خلبان برخور جانشین نیروی هوایی ارتش با حضور در پایگاه شهید بابایی نیروی هوایی ارتش در اصفهان با اعلام رمز «یا حسین بن علی» فرمان آغاز  این رزمایش را صادر کرد.

در این رزمایش سه روز انواع هواپیماهای شکاری رهگیر، شکاری بمب افکن، ترابری نیمه سنگین و سبک، هواپیماهای ارتباطی و شناسایی، سوخت رسان و انواع پهپادها حضور دارند و بخشی از توان نیروی هوایی ارتش در صیانت و دفاع از حریم هوایی میهن اسلامی به نمایش گذاشته خواهد شد.


:: برچسب‌ها: رزمایش،حریم، ولایت،دماوند ,



بازدید : 122
نویسنده : علی

 

گوشی هوشمند ویژه بانوان ابتکار ویژه برند سوئیسی Gresso است که روی آیفون 7 به قیمت 5900 دلار عرضه می‌شود.

  اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,آیفون 7

 به  گزارش خبر آنلاین ؛مدلی که مشاهده می‌کنید به نام Diva است که با طراحی مینیمالیستی تعریف‌شده و برخلاف سایر رقبا که با رنگ‌های صورتی و ... سعی می‌کنند خریداران خانم را به خود جلب کنند، سبک متفاوتی را البته به قیمت 20 میلیون تومان ساخته‌وپرداخته است.

  اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,آیفون 7

آیفون دیوا شامل بدنه ساخت شده از تیتانیوم به رنگ مشکی با الگوی مینیاتوری خاص است و در آن.01 قیراط الماس به‌کاررفته است.

همچنین طلای 18 عیار زرد یا سفید نیز در آن بکار رفته است.

 

این کمپانی قرار است فقط 999 گوشی از این مدل بسازد و برای هر گوشی 18 ساعت وقت به کار گرفته می‌شود.

 

 

:: برچسب‌ها: آیفون ،۲۰ میلیون تومانی ،مخصوص بانوان،دماوند ,



جزئیات کامل ماموریت ناوگروه ۴۴
نوشته شده در شنبه 24 مهر 1395
بازدید : 84
نویسنده : علی

 

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، ناو گروه 44 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران راهی آب‌های آزاد شد.

این ناوگروه، 14 مهر ماه یعنی در همان روزی که ناوگروه 43 از ماموریت پاکستان به کشور بازگشت، راهی این ماموریت شده است.

در این ماموریت، ناوگروه 44 که متشکل از ناوشکن رزمی الوند و ناوپشتیبانی بوشهر است، ابتدا راهی آب‌های آزاد در خلیج عدن و تنگه استراتژیک باب‌المندب می‌شود و مدتی را برای حراست از کشتی‌های تجاری عبوری از این منطقه که همواره مورد تهدید دزدان دریایی قرار می‌گیرند، در منطقه خلیج عدن حضور خواهد داشت.

سپس برای انجام یک ماموریت دیگر و با هدف رساندن پیام دوستی ملت ایران، راهی آب‌های بین‌المللی اقیانوس هند شده و از مسیر آب‌های آزاد در نزدیکی سواحل سومالی، راهی تانزانیا می‌شود.

پس توقف چند روزه در سواحل تانزانیا و انجام مراحل و تشریفات سیاسی و بین‌المللی در تانزانیا، ناوگروه 44 در صورت مساعد بودن شرایط جوی، به آفریقای جنوبی و سواحل غربی این کشور که در اقیانوس اطلس واقع است، نیز اعزام خواهد شد.


:: برچسب‌ها: جزئیات ،کامل ،ماموریت ،ناوگروه ۴۴،دماوند ,



بازدید : 103
نویسنده : علی

 

همزمان با 24 مهرماه، سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا صفایی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با حضور در حوزه مرکزی این سازمان به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین صفایی در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ 24 مهرماه 1358؛ گستره فعالیت ها و دستاوردهای این سازمان از ابتدا تا امروز را بسیار ارزشمند و اثرگذار توصیف نمود و افزود: همه دست آوردها و امنیت امروز کشور به برکت خون شهدا است و امیدواریم همه ما به گونه ای عمل کنیم که فردای قیامت شرمنده امام (ره) و شهدا نباشیم.

وی در ادامه با اشاره به نهضت عاشورا، یکی از مهمترین اهداف این نهضت را اقامه عدل توصیف نمود و افزود: امام حسین (ع) چون ظلم حکومت یزید را می دید، مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح داده و با قیام کردن علیه حکوت ظلم و فساد به شهادت رسید.

حجت الاسلام صفایی در ادامه با اشاره به ضرورت بصیرت و بصیرت افزایی در جامعه اسلامی، تصریح کرد: اگر بخواهیم مکتب اسلام را در دو کلمه توصیف کنیم، آیه «لا تظلمون و لا تظلمون» یعنی نه ظلم کنید و نه زیر بار ظلم بروید؛ کفایت می کند و امام حسین (ع) و یاران باوفایش چنین روحیه ای داشتند. ضمن اینکه اصحاب حضرت دارای بصیرت و موقعیت شناسی هم بودند. اما کسانی هم در آن زمان بودند که دوست نداشتند ظلم کنند و زیرباز ظلم بروند اما فاقد بصیرت لازم بوده و در موقع ضرورت نتوانستند به یاری امام بشتابند، لذا در کنار عدالت طلبی و ظلم گریزی داشتن بصیرت امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.   


:: برچسب‌ها: عقیدتی،تاسیس،دماوند ,



بازدید : 120
نویسنده : علی

 تفسیر زیارت عاشورا,شرح زیارت عاشورا

يكي از دعاهايي كه امامان معصوم، بسيار به خواندن آن تاكيد كرده اند زيارت عاشورا است

 

يكي از دعاهايي كه امامان معصوم و عالمان ديني بسيار به خواندن آن تاكيد كرده اند زيارت عاشورا است.اين زيارت تجديد عهد همه روزه پيروان حسين بن علي ‏عليهم ‏السلام با مولاي خويش است كه همراه با تولّي به دوستان و تبري از دشمنان ايشان است . اما در اين زيارت چه بركاتي نهفته است و دليل تاكيد فراوان به خواندن آن به ويژه در ايام محرم چيست؟


اين زيارت تجديد عهد همه روزه پيروان حسين بن علي ‏عليهم ‏السلام با مولاي خويش است كه همراه با تولّي به دوستان و تبري از دشمنان ايشان است . اما در اين زيارت چه بركاتي نهفته است و دليل تاكيد فراوان به خواندن آن به ويژه در ايام محرم چيست؟

زيارت عاشورا در كلام امامان معصوم
درباره فضيلت و اهميت زيارت عاشورا از امامان معصوم(ع) احاديث فراوان نقل شده است: . فردي به نام علقمه مي گويد: به امام باقر(ع) عرض كردم: اگر قصد زيارت امام حسين(ع) را از دور يا نزديك داشتم چگونه زيارت كنم؟ حضرت در پاسخ فرمودند: «مانند كسي كه سلام مي دهد به سوي آن حضرت رو كن و با توجه و حضور قلب به آن سو نگاه كن و پس از گفتن الله اكبر اين گونه بخوان: السلام عليك يا ابا عبدالله... (و متن زيارت را به طور كامل به وي مي آموزد) و سپس دو ركعت نماز بگزار». آن گاه حضرت فرمودند: «به تحقيق اين دعا دعايي است كه ملائكه آن را مي‏خوانند و خداوند در قبال آن براي تو صد هزار هزار درجه مي‏نويسد و مثل كسي خواهي بود كه با امام حسين شهيد شده باشد... و نوشته شود براي تو ثواب زيارت هر پيغمبري و رسولي و ثواب زيارت هر كه زيارت كرده حسين‏ عليه‏السلام را از روزي كه شهيد شده است».

در جاي ديگر از قول صفوان، يكي از ياران امام ششم(ع) آمده است: امام صادق(ع)، با اشاره به قبر امام حسين(ع) اين زيارت را خواندند و سپس دو ركعت نماز به جا آوردند و به من(صفوان) فرمودند: «هر گاه گرفتاري و حاجتي داشتي، در هر جا كه هستي اين زيارت و دعاي پس از آن را بخوان و از خدا حاجت بخواه؛ بي ترديد خدا و پيامبر(ص) به وعده خود عمل مي كنند و نيازت را بر مي آورند».

گفتني است گرچه زيارت عاشورا - به حسب ظاهر- از امام باقر(ع) و امام صادق (ع) نقل شده؛ اما در واقع اين زيارت از جانب خود خداوند متعال نازل شده و از احاديث قدسى است ؛ چنان كه شيخ عباس قمى در مفاتيح الجنان از امام صادق (ع)نقل مى كند كه آن حضرت از پدر بزرگوارش و ايشان از اجداد طاهرينش و آنان از پيامبر اكرم و آن حضرت از جبرئيل و جبرئيل از خداوند متعال نقل مى كنند:«حضرت احديّت به ذات مقدس خود قسم خورده كه هر كس امام حسين (ع) را با اين زيارت ، از دور يا نزديك زيارت كند، زيارت او را مى پذيرم و خواهش و حاجت او را برآورده مى كنم و فوز به بهشت و آزادى از جهنم را به او عطا مى كنم و شفاعت او را در حق هر كس كه بخواهد قبول مى نمايم»


:: برچسب‌ها: زیارت،عاشورا،حاجت،دماوند ,



بازدید : 104
نویسنده : علی

 

 ,جاهای دیدنی بلغارستان,دیدنی های بلغارستان

جنگل سنگ در در 18 کیلومتری غرب وارنا در بلغارستان در جاده ای به سمت مرکز صوفیه قرار دارد

 

در 18 کیلومتری غرب وارنا در بلغارستان در جاده ای به سمت مرکز صوفیه یک منطقه طبیعی قابل توجه به نام «Pobiti Kamani» یا جنگل سنگ وجود دارد. در نگاه اول شبیه به ویرانه های باقی مانده از یک معبد باستانی به نظر می رسد اما این ستون های سنگی شکسته کاملا طبیعی هستند. ستون های سنگی در گروه های کوچک روی یک کمربند طولانی 8 کیلومتری در امتداد ساحل دریای سیاه شمال بلغارستان توزیع شده اند. آن ها از نظر ارتفاعی متنوع هستند و از 5 تا 7 متر ارتفاع و از 30 سانتیمتر تا 3 متر ضخامت دارند. 

 ,جاهای دیدنی بلغارستان,دیدنی های بلغارستان

ستون های جنگل سنگ، یک پایه محکم ندارند یا به سنگ بستر متصل نشده اند


:: برچسب‌ها: جنگل،سنگی،بلغارستان،دماوند ,



بازدید : 73
نویسنده : علی

 

کوهنوردان منتخب ارتش به مناسبت سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی آجا به قله 3300متری شیرباد از ارتفاعات خراسان رضوی صعود کردند.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، همزمان با فرارسیدن 24 مهرماه، سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمعی از کوهنوردان منتخب آجا به میزبانی این سازمان به قله 3300متریشیرباد از ارتفاعات خراسان رضوی صعود کردند.
گفتنی است تیم مذکور شامل 40 نفر از کوهنوردان منتخب آجا بودند که ساعت 7:30 دقیقه و  به سرپرستی سرهنگ رمضانخانی در تاریخ 23 مهرماه موفق به صعود به ارتفاع 3300متری قله شیرباد استان خراسان رضوی شدند.
یادآور می شود همه ساله به مناسبت 24 مهرماه، سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به فرمان بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) گروه‌های ورزشی به ویژه کوهنوردی در قالب‌های گوناگون توسط این سازمان به مناطق مختلف اعزام می‌شوند.


:: برچسب‌ها: کوهنوردی،آجا،دماوند ,



رهبر انصارالله: یمن کربلای دوران ماست ...
نوشته شده در پنج شنبه 22 مهر 1395
بازدید : 76
نویسنده : علی



بازدید : 72
نویسنده : علی



بازدید : 84
نویسنده : علی

 بی‌بی‌سی فارسی با تدبیر رهبر انقلاب یکی از سوژه‌های خود (کاندیداتوری احمدی‌نژاد) را برای حرکت جامعه به سمت دوقطبی شدن از دست داد و حالا تلاش می‌کند رهبری را مخالف مردم‌سالاری جلوه دهد.

- ایران انتخابات دیگری در پیش رو دارد و رسانه وابسته به دولت انگلیس یعنی بی‌بی‌سی فارسی نیز طبق روال گذشته، رویه اثرگذاری و دخالت در انتخابات جمهوری اسلامی را کلید زده تا بتواند با مهندسی افکار عمومی، آن‌گونه که منطق بر سیاست‌های دولت انگلیس است، به انتخابات بپردازد.

در ایامی که فضای رسانه‌ای کشور مشغول موضوعاتی مانند مسائل اقتصادی و برجام و همچنین کاندیدا شدن رئیس جمهور سابق دولت‌های نهم و دهم و جلسه وی با رهبر انقلاب جهت مشورت برای حضور در این عرصه است، بی‌بی‌سی فارسی فرصت را مغتنم شمرده و شبیه انتخابات سال 94 و سال 88 حرکت به سمت دوقطبی کردن فضای جامعه را آغاز کرده است.


:: برچسب‌ها: رهبری , بی بی سی , پاتوق یاران , دماوند ,



واقعه عاشورا
نوشته شده در چهار شنبه 21 مهر 1395
بازدید : 113
نویسنده : علی

 

نماز ظهر عاشورا,عصر عاشورا

واقعه کربلا

 

سپیده دم عاشورا
سپیده دم امام با اصحابش نماز صبح را خوانده و دست مبارکش را به سوی آسمان برداشته و گفتند:


«الهم انت ثقتی فی کل حرب ... ؛ خداوندا تو پناه منی در مشکلها و امید منی در سختیها، و ملجأ و یاورم هستی در آنچه که بر من نازل می‌شود، پروردگارا از زخمهای رنج آوری که قلب را شکسته و چاره را گسسته و دوست را به ناروائی داشته و نیش دشمن را به همراه, به تو شکایت می‌کنم, که در امید به تو بی‌نیازی از دل دادن به دیگری است, پس بگشای دربهای بسته را و بنمای روزنه‌های امید را که تو راست تمام نعمتها و از آن توست همه‌ی خوبیها و تویی تنها مقصود آرزوها. »


سپس امام به پا خاست و خطبه‌ای خواند و حمد و ثنای الهی نمود و به اصحابش فرمود: «خدای عزوجل به شهادت من و شما فرمان داده است پس صبر و شکیبائی را پیشه‌ی خود سازید.»


آغاز گر نبرد
لشکر عمر بن سعد صبح عاشورا بر اسبان سوار شدند و مهیای جنگ با امام شدند، همه لشکر آماده بود و عجله بر شروع جنگ داشتند. امام حسین (علیه‌السلام) بریر بن خضیر را فرستاد تا لشکر کوفه را موعظه کند، بریر رفت اما سخنانش مؤثر نیفتاد. و آنان از موعظه بریر منتفع نشدند.


امام لشکر کوفه را موعظه می‌کند
هدف از بعثت پیامبران و ائمه معصومین نجات گمراهان از آتش دوزخ می‌باشد. امام در مرتبه‌ای از عطوفت و مهربانی بر خلق است, که از پدران و مادران هم مهربانتر است. امام بر خود لازم می‌داند تا آنجا که ممکن است گمراهان را نجات دهد و لو در شفیر جهنم باشند روی این جهت بود که امام به لشکر کوفه فرمودند: « شتاب مکنید، می‌خواهم موعظه کنم و وظیفه‌ای را که به عهده دارم انجام دهم.»


از این جمله به خوبی برمی‌آید که امام موعظه و اتمام حجت را بر خود واجب و لازم می‌دانست. لذا امام مرکب خود را طلب کرده و بر آن سوار شد و با صدای رسا و بلند که بیشتر مردم حاضر در لشکر عمر بن سعد صدای حضرت را می‌شنیدند، خطبه‌ای خواندند، سخنان امام در جمعیت کوفیان اثر نکرد، اما چون سخنان امام به گوش خواهران و دختران امام رسید, به گریستن و شیون پرداختند. امام (علیه‌السلام) برادرش عباس و فرزند علی اکبر را به خمیه‌ها فرستاد تا آنان را خاموش سازند. فرمودند: «بجانم سوگند که بعد از این بسیار خواهند گریست. »


:: برچسب‌ها: عاشورا،دماوند ,



عایق کردن پنجره
نوشته شده در چهار شنبه 21 مهر 1395
بازدید : 164
نویسنده : علی
 

با آمدن فصل سرد آماده شدن برای جلوگیری از ورود سرما به فضای داخلی ضروری است و باید روش هایی برای عایق کردن درب و پنجره اجرا کرد. در این صورت است که در مصرف انرژی صرفه جویی شده و هدر رفت گرما کاهش می یابد. آیا در خانه با وجود اینکه درب ها و پنجره ها را خوب بسته اید، احساس سرما می کنید؟ اگر اینگونه است زمان آن رسیده روش هایی خانگی را به کار ببرید که از خروج و ورود سرما به فضای داخلی جلوگیری شود. ما روش های خانگی برای عایق کردن درب و پنجره برای فصل سرما به شما معرفی می کنیم:

 

پوشاندن درز درب و پنجره

یکی از راه های ورود سرما به داخل درزهای پنجره و درب خانه است. موردی که در مورد درب وجود دارد و موجب نگرانی می شود، این است که درب به علت اینکه در آستانه ورود و خروج قرار داشته و باز و بسته می شود، سرمای زیادی از این طریق را وارد فضای داخلی خانه می کند. از مواد مخصوص پلاستیکی استفاده کنید تا درزهای باز کنار درب و پنجره را پر کند. درزگیر وینیل و رزینی با دوام هستند، هزینه زیادی ندارند و در پایان فصل سرد به سادگی می توان آنها را حذف کرد.

 

روش های عایق کاری, عایق کاری در و پنجره

از مواد مخصوص پلاستیکی استفاده کنید تا درزهای باز کنار درب و پنجره را پر کند

 

خانه هایی که پنجره های قدیمی دارند، اغلب با مشکل ورود سرما روبرو هستند. برای اینکه از ورود هوای سرد به داخل خانه جلوگیری کنید، از فوم های درزگیر استفاده کنید و آن را در چهار طرف پنجره نصب کنید. زمانی که از فوم استفاده می کنید، به علت ویژگی فشرده شدن می تواند قسمت درز پنجره را به خوبی پر کرده و آن را همچنان بسته و قفل نگه دارد.

 

طرز عایق کاری در و پنجره ,روش های عایق کردن درب و پنجره

برای اینکه از ورود هوای سرد به داخل خانه جلوگیری کنید، از فوم های درزگیر استفاده کنید

 عایق کر


:: برچسب‌ها: عایق، دماوند ,



فواید خوردن انجیر
نوشته شده در چهار شنبه 21 مهر 1395
بازدید : 59
نویسنده : علی

به گفته محققان دانشگاه اینسبروک اتریش، میوه کاملا رسیده انجیر که در آستانه خراب شدن باشد حاوی بیشترین میزان آنتی اکسیدان است. در ادامه به برخی فواید انجیر برای سلامت اشاره می شود.

 

حفظ رطوبت پوست

خوردن انجیر کمک می کند تا پوست جوان و شاداب به نظر برسد. اسیدهای چرب اُمگا-۳ موجود در انجیر از پوست حفاظت می کنند؛ با علائم پیری مقابله می کنند؛ و قرمزی مربوط به آکنه و سایر مشکلات پوستی ناشی از ترکیبات ضدالتهابی را کاهش می دهند.

 

کمک به هضم غذا و کاهش وزن

 انجیر منبع عالی فیبر رژیمی بوده که به هضم غذا و کنترل وزن کمک می کند. میزان فیبر بالای این میوه، آب را جذب می کند و دفع مدفوع را راحت تر می نماید. این میوه بهترین گزینه برای درمان یبوست است. همچنین وجود آنزیم موسوم به فیسین در انجیر قادر به متابولیز پروتئین به اسیدآمینه است که می تواند منجر به کاهش وزن شود.

 

مقابله با سرطان پوست

 انجیر حاوی فیتوشیمیایی موسوم به «بنزآلدئید»، عنصر فعال موجود در عصاره آب این میوه، است که دارای قابلیت های مقابله با سرطان است. در مطالعه سال ۲۰۱۲ مشخص شد انجیر منبع خوب ترکیبات بیواکتیو نظیر فنولیک، کومارین و اسیدهای چرب است که می تواند در درمان سرطان های پوست بجز ملانوم موثر باشد. بعلاوه، انجیر حاوی کومارین های است که برای سرطان های پوست و پروستات مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کاهش فشارخون

انجیر منبع غنی پتاسیم است، عنصری که به کنترل فشارخون کمک می کند. پتاسیم می تواند تاثیرات منفی ناشی از نمک بر روی فشارخون را کنترل کند. بسیاری از افراد به قدرکافی میوه و سبزیجات مصرف نمی کنند اما میزان بالای سدیم در قالب نمک استفاده می کنند که می تواند منجر به کمبود پتاسیم شده و احتمالا بروز فشارخون بالا را به همراه دارد.

 محققان هشدار می دهند مصرف نمک موجب افزایش میزان سدیم خون شده و در نتیجه توانایی کلیه ها در دفع آب کاهش می یابد. این آب اضافی در بدن موجب افزایش فشارخون می شود.


:: برچسب‌ها: دماوند ,



بازدید : 95
نویسنده : علی

 

نحوه پس انداز کردن,روش های پس انداز

                              برای این که هزینه هایتان مشخص شود یک دفتر روزنامه تهیه کنید


پس انداز کردن این روزها برای کارمندان به یکی از آرزوهای دست نیافتنی تبدیل شده است. اما با ما همراه شوید تا به شما یاد بدهیم با همین حقوق های کارمندی چطور می توانید پس انداز کنید.

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندی!!
پای صحبت همه کارمندان که می‌نشینیم دم از قسط و نداری و وام و مسائلی از این قبیل می‌زنند. بیشتر آنها هم معتقدند حقوقشان به نیمه ماه نمی‌رسد و پس‌اندازی ندارند. این جملات بسیار به گوش می‌رسد و به نوعی برای همه آشناست. بیشتر آنها متفق‌القول می‌گویند که با این دخل و خرج اصلا نمی‌توانیم به فکر پس انداز باشیم، اما برای این موضوع راه‌حلی برای شما داریم. شاید باورش سخت باشد که افراد پولدار و غیر پولدار در یک ویژگی تفاوت دارند و آن هم در نوع پس انداز است.


:: برچسب‌ها: حقوق،کارمند،پس انداز، دماوند ,



انتقال اطلاعات از طریق بدن انسان (+عکس)
نوشته شده در دو شنبه 19 مهر 1395
بازدید : 80
نویسنده : علی

 در حال حاضر در عصر اطلاعات دیجیتال به سر می‌بریم و داده‌ها در یک چشم برهم زدن در تمام نقاط جهان انتقال می‌یابند و انتقال پیام‌ از طریق دست ممکن است کمی قدیمی به نظر ‌آید. اما این روش انتقال داده دقیقا همان روشی است که به تازگی شرکت پاناسونیک برای کاربران ارائه کرده است.

 به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، شرکت پاناسونیک با نمونه اولیه این سیستم داده‌ها را از یک شخص به شخص دیگر تنها از طریق لمس انتقال داده است.

 

در حال حاضر در این نمونه اولیه اطلاعات کمی انتقال داده می‌شوند اما شرکت پاناسونیک اعلام کرده که این سیستم از طریق فناوری ارتباط میدان الکتریکی، قابلیت انتقال اطلاعات از شی به شی، انسان به انسان و انسان به شی را دارد. انتقال و تصدیق داده‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که اشیا یا افراد لمس شوند و اطلاعات دیجیتال ذخیره شده در یک برچسب منبع فورا به یک ماژول گیرنده منتقل می‌شوند. مشابه آنچه که در NFC انجام می‌شود با این تفاوت که به جای دستگاهها، اطلاعات بین انسانها تبادل می‌شود.

 

با این سیستم تاجران به راحتی فقط با دست دادن با یکدیگر داده‌های خود را به همتایان خود منتقل کرده و تغییر رنگ و حال و هوای اتاق متناسب با پوشش افراد به راحتی انجام خواهد شد.

 

به نظر شرکت پاناسونیک چون اطلاعات از طریق بدن انتقال می‌یابد و دیگر در فضا مبادله نمی‌شود امنیت بیشتری در این روش وجود دارد.

 

  اخبارعلمی,خبرهای  علمی ,اطلاعات دیجیتال

 

:: برچسب‌ها: انتقال،اطلاعات،بدن،دماوند ,



پاداش زیارت امام حسین(ع) از راه دور
نوشته شده در دو شنبه 19 مهر 1395
بازدید : 114
نویسنده : علی

 

ثواب زیارت امام حسین,متن زیارت امام حسین,حدیث زیارت امام حسین

                                                 زیارت امام حسین(ع)

 

پاداش زیارت امام حسین(علیه السلام) از راه دور:
همان گونه که از زیارات گذشته به دست آمد زیارت امام حسین(علیه السلام) از راه دور نیز فضیلت بسیار دارد (چنان که زیارت هر معصوم دیگرى نیز این گونه است) و روایات بسیارى در این رابطه وارد شده که ما در این جا به ذکر چند روایت اکتفا مى کنیم:

 آنچه به عنوان روایت علقمه گذشت شاهد خوبى است، زیرا در صدر این روایت وقتى امام باقر(علیه السلام)پاداش زیارت عاشورا در حرم آن حضرت را با آن عظمت بیان مى کند. علقمه مى پرسد: فدایت شوم براى کسى که در شهرهاى دور از کربلا باشد و در چنین روزى (روز عاشورا) رفتن به سوى قبر آن حضرت برایش ممکن نباشد و بخواهد در این روز از دور زیارتش کند چه ثوابى دارد؟ حضرت در جواب، پس از بیان آدابى که خواهد آمد، فرمود: من ضمانت الهى مى کنم کسى که امام حسین(علیه السلام) را در این روز (با رعایت آدابى که خواهد آمد) زیارت کند تمام آن ثواب ها برایش نوشته شود.(1)

 ابن ابى عمیر از امام صادق(علیه السلام) نقل مى کند که: «هرگاه، راه بعضى از شما دور و از خانه اش تا قبور ما مسافت بسیار باشد، در فضاى باز قرار گیرد و دو رکعت نماز بخواند و با اشاره به سوى قبور ما سلام کند که تحقیقاً به ما مى رسد».(2)


:: برچسب‌ها: زیارت، امام حسین(ع)،دماوند ,



بازدید : 68
نویسنده : علی

 

فرمانده تیپ116 شهید صفوی قزوین ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش طی سخنانی گفت: برگزاری مراسم و مجالس عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، علاوه بر حفظ اهداف نهضت عاشورا سبب می شود شیعیان و پیروان آن حضرت از والاترین درجات تربیت اسلامی برخوردار شده و در جهت حسینی شدن رشد و پرورش یابند.

سرتیپ دوم ستاد بیژن فلاحی مجالس عزای حسینی را دانشگاه هایی دانست و افزود: این گونه مجالس با بهترین و زیباترین روش، حالات پاک مردم را با مفاهیم اسلام ناب محمدی(ص)آشنا کرده و جاهلان و بیخبران راه حقیقت را از خواب غفلت بیدار می سازد و در این مجالس مردم مفهوم دیانت همراه با سیاست را از مکتب حسین(ع) فرا می گیرند.

فرمانده تیپ 116شهید صفوی قزوین در بخش دیگری از سخنانش ضمن عرض خیر مقدم به بازنشستگان و پیشکسوتان دوران جنگ و جهاد، حضور آنان را در جمع کارکنان فرصتی مغتنم شمرد و خاطر نشان کرد: پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، کسانی هستندکه بهترین دوران زندگی خویش را در جبهه های حق علیه باطل به عنوان سربازان امام زمان (عج) در راه خدمت به میهن اسلامی سپری کردند.

وی یادآور شد: خاطرات بسیار ارزشمند و ارزنده ای در سینه های این عزیزان وجود دارد که اگر به رشته تحریر در آید بسیاری از ناگفته های جنگ در تاریخ ثبت خواهد شد.

سرتیپ دوم ستاد بیژن فلاحی در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد: با ثبت خاطرات ارزشمند پیشکسوتان دوران جنگ و جهاد گوشه ای از ایثار ،فداکاری ها و از خود گذشتگی های دوران دفاع مقدس به نسل جوان انتقال داده می شود.

در پایان این مراسم از بازنشستگان و پیشکسوتان و سربازان نمونه تیپ 116شهید صفوی قزوین با اهدا لوح و هدایایی تجلیل به عمل آمد.


:: برچسب‌ها: بازنشسته،آجا،دماوند ,



علائم و نشانه های سرطان معده را بشناسید
نوشته شده در دو شنبه 19 مهر 1395
بازدید : 94
نویسنده : علی

 

درمان سرطان معده, علائم سرطان معده چیست

                       مصرف غذاهای چرب، آماده و فرآوری شده از عوامل ابتلا به سرطان معده است

 

سرطان معده یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر ناشی از سرطان در سراسر دنیاست؛ بنابراین آگاهی از علایم اولیه آن نقش بسزایی در درمان ایفا می کند.

سرطان معده زمانی آغاز می شود که سلول های کنترل نشده در پوشش داخلی معده ایجاد و شروع به رشد و تکثیر می کنند. سلول های سرطانی معمولا به مرور رشد می کنند و تبدیل به تومور می شوند؛ بنابراین آگاهی از علائم بیماری، مهمترین گزینه در درمان موفقیت آمیز است.

 

علایم اولیه بیماری سرطان معده عبارتند از:

- سوء هاضمه

- احساس نفخ پس از غذا خوردن

- سوزش معده

- تهوع خفیف

- کاهش اشتها

این علایم به تنهایی دلیل سرطان نیستند؛ ولی در صورت استمرار، مراجعه به پزشک الزامیست.


:: برچسب‌ها: سرطان،معده،دماوند ,



بازدید : 65
نویسنده : علی

 

به مناسبت ایام شهادت سرور آزادگان جهان حضرت امام حسین(ع)، مراسم عزاداری با حضور آیت الله اسلامیان نماینده مردم استان چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری، در آمادگاه ناوگان جنوب برگزار شد.

آیت الله اسلامیان ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم و شهادت سیدالشهدا(ع) گفت: قیام امام حسین(ع) و ایستادگی ایشان بر حرف حقشان، درس ها و پندهای بسیاری در خود دارد که میتوان درباره اش کتابها نوشت، یکی از این آموزه ها این است که عزت نفس و آزادگی انسان با هیچ چیز قابل مقایسه و معامله نیست، و مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت خواری است.

وی افزود: از امام حسین (ع)در مورد جهاد سؤال شد، ایشان فرمودند جهاد واجب به دوقسم است، جهاد انسان با نفس خودش،جهاد با دشمن، ستمگران و کسانی که دنبال منافع خودشان هستند، می تازند تا به اهداف خودشان برسند، اهداف و امیال انسان هم حدومرز ندارد، بشر موجودی است که غرائز و خواسته هایش حد خاصی ندارد، و جهاد با نفس یعنی اینکه خود انسان به امیال و خواستهای نفسانیش نه بگوید و بتواند این نفس سرکش را کنترل کند که این جهاد اکبر است و اگر انسان در این جهاد اکبر ،موفق شود و بر نفسش غلبه کند به کمال می رسد، عزت می یابد و آزاده می شود.

وی درادامه با تشریح جهاد با دشمنان خدا، اظهار داشت:در قرآن هم به این نکته تاکید شده که هر چه در توان دارید برای مقابله با دشمن آماده کنید، تا دشمنان خدا را بترسانید، ما وظیفه داریم آماده باشیم تادشمن نتواند فکر تجاوز را به ذهنش راه بدهد.

وی در ادامه به بیان روایتی از پیامبر اسلام (ص)در مورد جهاد در راه خدا، پرداخت و افزود: کسانی که شانه از زیر جهاد خالی کنند خداوند برای آنها چند مشکل ایجاد می کند از جمله به آنها لباس ذلت می پوشاند،به فقر مبتلا می شوند و دینشان  نابود می شود.

وی در پایان سخنانش گفت: قیام امام حسین(ع)، شهادت ایشان و  یاران با وفایشان، هم جهاد با نفس بود و هم جهاد با دشمن خدا که اینگونه در طول تاریخ جاودانه شد و برای تمام انسانها سرمشق آزادگی و عزت گردید.


:: برچسب‌ها: نداجا،دماوند ,



خیانت عجیب یاهو به کاربران خود
نوشته شده در دو شنبه 19 مهر 1395
بازدید : 103
نویسنده : علی

 خیانت عجیب یاهو به کاربران خود

کمپانی مشهور یاهو به کاربران خود خیانت کرده است

 یاهو به طور مخفیانه صدها میلیون آدرس ایمیل کاربران خود را در اختیار آژانس اطلاعات یا پلیس آمریکا قرار داده است.خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد؛ این کمپانی سال گذشته میلادی پس از دریافت درخواستی محرمانه از آژانس امنیت ملی آمریکا یا اف.بی.آی برنامه شناسایی ایمیل‌ها را انجام داده است. سه تن از کارمندان سابق یاهو و یکی از افرادی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کردند که دولت آمریکا کمپانی یاهو را برای بررسی ایمیل‌ها تحت فشار قرار داده و این کمپانی باید یکسری عبارات و واژه‌های خاص را در ایمیل‌ها جستجو کند و در اختیار مقام‌های اطلاعاتی این کشور قرار دهد.


:: برچسب‌ها: یاهو، خیانت، پاتوق رزمجویان،دماوند ,



اتومبیل زیبا و جدید آلمانی
نوشته شده در دو شنبه 19 مهر 1395
بازدید : 87
نویسنده : علی

 اتومبیل زیبا و جدید آلمانی + عکس

ساخت خودرویی جدید و زیبا در کشور آلمان توسط شرکت خودروساز آلمانی اوپل

 این خودروی زیبا توسط شرکت خودروسازی آلمانی اوپل ساخته شده است. خودروساز آلمانی اوپل، از محصول جدید خود ( 2017 Ampera-e) رونمایی کرد.


:: برچسب‌ها: اتومبیل،آلمان،پاتوق رزمجویان،دماوند ,



بازدید : 60
نویسنده : علی

 

با فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی علاوه بر برگزاری مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نماز با شکوه جماعت ظهر و عصر تاسوعا و عاشورای حسینی نیز در بیش از 550 نمازخانه و حسنیه کوی های سازمانی و امکان نظامی ارتش اقامه خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، همه ساله با فرا رسیدن دهه اول ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برنامه های ویژه این ایام در بیش از 550 مسجد و نمازخانه و همچنین 1200 تکیه، حسینیه و هیأت های مذهبی ارتش در سراسر کشور برگزار می شود.


:: برچسب‌ها: نماز،ظهر،عاشورا،دماوند ,



بازدید : 73
نویسنده : علی

 

همزمان با فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در کلیه یکان های ارتش در سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، این مراسم عزاداری بویژه در یکان های آموزشی و مجتمع های مسکونی ارتش با حضور جمع کثیری از فرماندهان، مسئولان، روحانیون، کارکنان پایور و وظیفه و خانواده های ساکن در منازل سازمانی با اقامه مراسم پرشور عزاداری، نوحه خوانی و سینه زنی همراه با سخنرانی علما و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در یکان های آجا در سراسر کشور برگزار خواهدشد.

بنابر این گزارش، اقامه نماز با شکوه جماعت ظهر و عصر تاسوعا و عاشورا و همچنین مراسم شام غریبان حسینی نیز در مساجد، نمارخانه ها، تکایا و هیأت های عزاداری ارتش جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور برگزار می شود.


:: برچسب‌ها: عاشورا،آجاِدماوند ,