پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بدترین پسوردهای دنیا معرفی شدند
نوشته شده در پنج شنبه 30 آذر 1396
بازدید : 83
نویسنده : علی

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,پسورد

بدترین پسوردهای ۲۰۱۷ میلادی اعلام شدند و همچنان ۱۲۳۴۵۶ عنوان بدترین پسورد را دارد.

به گزارش مهر به نقل ازSplashData، شرکت آمریکایی EPC Group پس از تحقیقات بدترین پسوردهای ۲۰۱۷ میلادی را اعلام کرد. برای تهیه این فهرست از اطلاعات مربوط به ۵ میلیون پسوردی استفاده شد که سال گذشته فاش شده بود. درهر حال این تحقیق نشان داد همچنان بدترین کلمات رمز ۱۲۳۴۵۶ و password هستند.


:: برچسب‌ها: پسورد ، دماوند ,



احیای روحیه جهادی با نیت مردم یاری
نوشته شده در پنج شنبه 30 آذر 1396
بازدید : 25
نویسنده : علی

 


احراز جایگاه مطلوب توسعه ملی وارتقای سطح رفاه عمومی، منوط به الزاماتی در مدیریت نهادها و سازمان‌های دست اندرکار کشور است. یکی از این الزامات، مدیریت جهادی، جهت بهبود وضعیت بهداشت و درمان طبقات مختلف بویژه اقشار محروم جامعه است. ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیز به‌عنوان یک نهاد ملی با امکانات گسترده و بسیار علاوه بر تأمین امنیت مرزها و حراست از تمامیت ارضی، نقش مهمی در راستای خدمات‌رسانی از جمله در حوزه بهداشت و درمان به مردم کشور دارد. محور خدمات‌رسانی ارتش در این حوزه با رویکرد تقویت وحدت و مودت میان مردم وحاکمیت شکل می‌گیرد. براساس آموزه‌های دینی نیز نظامیان موظف به خدمات‌رسانی به مردمند.

:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



 خواص میوه‌های بهشتی شب یلدا را بشناسید
نوشته شده در پنج شنبه 30 آذر 1396
بازدید : 47
نویسنده : علی

 



میوه‌های بهشتی چیست

 شب یلدا و یا همان شب چله از بلندترین شب‌های سال است

 

 شب یلدا و یا همان شب چله از بلندترین شب‌های سال است که به میوه‌های لذیذ و یا آداب و رسوم ایرانی در سراسر جهان معروف شده. در این بین یکی از جذابترین بخش‌های شب یلدا، دورهمی‌های خانوادگی و خوراکی‌های آن است که میوه‌های بهشتی نیز بخشی از این شب را تشکیل داده است.

همچنین شب یلدای ایرانی و یا بهتر بگوییم فرهنگ ایرانی با آمیخته شدن فرهنگ اسلامی در این شب مردم بهترین سنت پیامبر (ص) «صله ارحام» را به جا می‌آورند.


:: برچسب‌ها: یلدا ، دماوند ,



بازدید : 58
نویسنده : علی

 ه گزارش روابط عمومی ارتش، همایش سراسری فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران با بررسی و تبیین راهبردها و راهکارهای ارتقای توانمندی و توان رزمی ارتش با رویکرد تحولی و انقلابی و محوریت تعالی معنوی و بصیرتی، استکبار ستیزی و هم افزایی با سایر نیروهای مسلح برای مقابله با هرگونه تهدید پایان یافت.
شایان ذکر است در این همایش دو روزه تدابیر فرماندهی معظم کل قوا
 (مد ظله العالی) توسط رئیس ستاد کل نیروهای مسلح،فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا،  وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و روسای سازمان های عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات ارتش و سازمان قضایی نیروهای مسلح تبیین، تشریح و ابلاغ شد.    


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



سفری تاریخی به «کاخ آپادانا» شوش
نوشته شده در پنج شنبه 30 آذر 1396
بازدید : 59
نویسنده : علی

 

 

 

کاخ آپادانای شوش

کاخ آپادانا در حدود سال‌های ۵۱۵_۵۲۱ پیش از میلاد به دستور داریوش بزرگ بنا شد

 

کاخ آپادانا در حدود سال‌های ۵۱۵_۵۲۱ پیش از میلاد به دستور داریوش بزرگ پادشاه هخامنشی در شوش (شهر باستانی) روی آثار و بقایای عیلامی بنا شد.

داریوش شوش را برای این انتخاب کرد که در عصر عیلامی کانون بزرگ مذهبی و بعد از ساخته شدن کاخ هم پایتخت زمستانی هخامنشیان شد.

کاخ آپادانای شوش قصر زمستانی شاهان هخامنشی بوده‌است.


:: برچسب‌ها: کاخ آپادانا ، دماوند ,



ارتش انقلابی
نوشته شده در سه شنبه 28 آذر 1396
بازدید : 44
نویسنده : علی

 

 
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در همایش سراسری فرماندهان ارتش گفت: تمامی اقدامات و برنامه های ارتش باید در راستای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی، استقلال و تمامیت ارضی و توجه جدی به تهدیدات دشمنان باشد.
 
 

 

 

 

گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در همایش فرماندهان ارتش با عنوان "ارتش انقلابی" که در مرکز همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در حال برگزاری است گفت : دفاع از انقلاب و نظام اسلامی , حفظ استقلال و تمامیت ارضی و مقابله با تهدیدات به معنای عام و زوج خبیث رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایت کار به معنای خاص آن، دو وظیفه ارتش است.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



فضیلت و خواص سوره نازعات
نوشته شده در سه شنبه 28 آذر 1396
بازدید : 36
نویسنده : علی

 

،فضیلت سوره نازعات

هفتاد و نهمین سوره قرآن کریم است که مکی  و دارای 46 ایه می باشد.

 

هفتاد و نهمین سوره قرآن کریم است که مکی  و دارای 46 ایه می باشد.

رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرموده اند: هر کس سوره نازعات را قرائت نماید نگه داشتن و حسابرسی او در روز قیامت به اندازه یک نماز واجب طول می کشد تا اینکه وارد بهشت می شود. (1)


:: برچسب‌ها: نازعات ، دماوند ,



بازدید : 87
نویسنده : علی



 

 

 

سرلشکر محمد باقری در همایش فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: سیاست ستاد کل نیروهای مسلح تقویت ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در سخنانی با قدردانی از حضور به موقع، مفید و موثر ارتش در جریان زلزله اخیر کرمانشاه گفت: اگر در این زلزله کمک نیروهای مسلح نبود مطمئنا آلام بیشتری به مردم منطقه کرمانشاه وارد می آمد

:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



جدیدترین پارک ملی دنیا
نوشته شده در سه شنبه 28 آذر 1396
بازدید : 40
نویسنده : علی

 

منطقه ی سیرا دل دیویزور

منطقه ی «سیرا دل دیویزور»  از تاریخ 8 نوامبر 2015 میزبان جدید ترین پارک ملی دنیا شده است

  

منطقه ی سیرا دل دیویزور (Sierra del Divisor) در راستای مرز پرو و برزیل در قلب آمازون از تاریخ 8 نوامبر 2015 میزبان جدید ترین پارک ملی دنیا شده است. این پارک از عمیق ترین قسمت های جنگل های بارانی آمازون تا کوهپایه های رشته کوه آند ادامه دارد و یکی از بزرگترین بلوک های پیوسته ی زمین حفاظت شده در آمریکای لاتین را تشکیل می دهد. این پارک 1.3 میلیون هکتار مساحت دارد.


:: برچسب‌ها: پارک ملی ، دماوند ,



بازدید : 39
نویسنده : علی

 همایش سراسری ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور ابلاغ تدابیر و خط مشی فرمانده کل ارتش مبتنی بر تدابیر ابلاغی فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی ) و نیز تبیین راهبردهای ارتقای توانمندی و توان رزمی در راستای اهداف و ماموریتهای واگذاری به ارتش آغاز شد.
 

 

در آغاز این همایش سردار سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح ، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش ، روسای سازمانهای عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات ، فرماندهان نیروها و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) و فرماندهان یکان های عمده ارتش و معاونان ستاد ارتش حضور دارند.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



دعای مجیر
نوشته شده در یک شنبه 26 آذر 1396
بازدید : 38
نویسنده : علی

 

 

فضیلت دعای مجیر

دعای مجیر همراه با ترجمه

 

 اين دعا در بين دعاها از جايگاه بلندى برخوردار است و از حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله روايت شده و دعايى است كه جبرئيل براى آن حضرت هنگامى كه در مقام ابراهيم مشغول نماز بودند آورد و كَفْعَمى در «بَلَدُ الأَمين» و «مصباح» اين دعا را ذكر نموده و در حاشيه آن به فضيلت آن اشاره كرده، از جمله اينكه هر كه اين دعا را در «ايام البيض» [روزهاى سيزدهم و چهارهم و پانزدهم] ماه رمضان بخواند گناهش آمرزيده می شود، هرچند به عدد دانه هاى باران و برگهاى درختان و ريگ هاى بيابان باشد.


و خواندن آن براى شفای بيمار و اداى دين و بی نيازى و توانگرى و رفع غم و اندوه سودمند است.


:: برچسب‌ها: دعای مجیر ، دماوند ,



بازدید : 31
نویسنده : علی

 

 

 

رئیس و اعضای کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی از سازمان صنایع هوایی بازدید کردند. علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در جمع مدیران ارشد این سازمان گفت: پیشرفت‌های موجود درکشور و سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح علیرغم مشکلات و تحریم‌های موجود، مبتنی بر فناوری‌های نوین جهانی است. وی تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران را  فرصتی مناسب برای خود کفائی و بالندگی کشور بر شمرد و افزود: مجلس شورای اسلامی تمام تلاش خود را برای کمک به توسعه صنایع مختلف کشور از جمله صنعت هوایی و سازمان صنایع هوایی به کار خواهد گرفت.  بروجردی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های متخصصان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع برای نیل به اهداف مورد نظر کشور افزود: سازمان صنایع هوایی سازمانی پرتلاش و دارای نیروهای متخصص است که تلاش‌های مؤثر و مطلوبی را با توجه به و ضعیت اقتصادی موجود به نمایش گذاشته است. امیر سرتیپ بنی طرفی مدیرعامل سازمان صنایع هوائی نیروهای مسلح نیز با عرض خیر مقدم به رئیس و اعضای کمیسون امنیت‌ملی مجلس شورای اسلامی،  از حضور آنها در سازمان صنایع هوائی تشکر و قدر دانی کرد.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



دلنوشته برای رهبرم
نوشته شده در یک شنبه 26 آذر 1396
بازدید : 33
نویسنده : علی


:: برچسب‌ها: رهبری ، دماوند ,



ماههای میلادی
نوشته شده در یک شنبه 26 آذر 1396
بازدید : 32
نویسنده : علی

 

 

 مخفف ماه های میلادی, لیست ماه های میلادی

ماه های میلادی به شمسی

 

ترتیب ماه های میلادی چگونه است؟

ماه‌های میلادی به ترتیب ژانویه، فوریه، مارس (مارچ)، آوریل (آپریل)، مه (می)، ژوئن (جون)، ژوئیه (جولای)، اوت (آگوست)، سپتامبر، اکتبر، نوامبر و دسامبر می‌باشد.

به دلیل متفاوت بودن مبنای تقویم میلادی و تقویم شمسی، تطابق روزهای میلادی با شمسی و ترتیب قرار گیری آن‌ها همواره برای ما که سال‌ها با تقویم‌های شمسی کار کرده‌ایم بسیار مشکل است. با دانستن ترتیب ماه های میلادی و به طور کلی اطلاعاتی از هر ماه می‌توان برنامه ریزی مناسبی با توجه به تقویمی که در اکثر کشورهای دنیا استفاده می‌شود انجام داد


:: برچسب‌ها: میلادی ، دماوند ,



شهید سرلشگر ایرج نصرت زاد
نوشته شده در یک شنبه 26 آذر 1396
بازدید : 28
نویسنده : علی

 

یادی از شهید سرلشگر ایرج نصرت زاد، فرمانده فقید تیپ یکم لشگر 28 پیاده کردستان...

حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) در خطبه های نماز جمعه سال ۱۳۵۹ که در تهران انجام شد، از مقام شهدای کردستان و از دلاوری و شجاعت های شهید سرلشگر ایرج نصرت زاد که فرمانده تیپ یکم لشکر ۲۸ سنندج بود تجلیل بعمل آوردند.

 


:: برچسب‌ها: شهید ، آجا ، دماوند ,



سلام بر حسین
نوشته شده در شنبه 25 آذر 1396
بازدید : 82
نویسنده : علی


:: برچسب‌ها: امام حسین، دماوند ,



نوشته شده در شنبه 25 آذر 1396
بازدید : 54
نویسنده : علی

 حجت الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی  رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم تودیع و معارفه رئیس حفاظت اطلاعات حوزه مرکزی در جمع کارکنان گفت:بسیاری از نعمت‌های الهی در اختیار ماست و ما از آنها غافل هستیم و قدر و منزلت آن را نمی‌شناسیم و سپاسگزار آن نیستیم. زمانی که این نعمت‌ها از دست برود، تازه متوجه می‌شویم که چه نعمت‌های بزرگ و گرانبهایی را در اختیار داشتیم.

وی افزود :از جمله نعمت‌های بسیار بزرگی که در اختیار بشر است، تندرستی و امنیت است که ارتباط تنگاتنگی با آسایش و آرامش یعنی همان مفهوم سعادت و خوشبختی دارد؛ زیرا دو مؤلفه اصلی در سعادت، همان آسایش و آرامش است که به تن و روان آدمی مرتبط می‌باشد. انسان هنگامی احساس خوشبختی می‌کند که تن در آسایش و روان در آرامش باشد. از این‌رو مهم‌ترین دغدغه بشر در زندگی‌اش، دستیابی به آسایش و آرامش پایدار است که  امنیت پایدار کلیدی ترین نعمت می باشد.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



بعد از ورزش چه چیزهایی بخوریم؟
نوشته شده در شنبه 25 آذر 1396
بازدید : 66
نویسنده : علی

 

 

 

تغذیه بعد از ورزش

تغذیه ی بعد از ورزش، می تواند به اندازه ورزشی که کرده اید مهم باشد

 تغذیه ی بعد از ورزش، می تواند به اندازه  ورزشی که کرده اید مهم باشد. همه به دنبال درست و بهتر ورزش کردن و رسیدن به نتیجه ی مطلوب در مورد بدنشان هستند. اما باید بدانید آنچه بعد و حتی قبل از ورزش کردن خورده اید بسیار در نتیجه ای که از ورزش کردن خواهید گرفت موثر است.

 تغذیه بعد از ورزش بسیار مهم است

برای آن که متوجه شوید چطور خوردن غذای خوب بعد از ورزش برای شما مفید است، لازم است بدانید در طول ورزش چه اتفاقاتی برای بدن می افتد.

 وقتی ورزش می کنید بدن شما گلیکوژن موجود در عضلات را مصرف می کند تا سوخت بدن را تامین کند. این یعنی عضلات به طور موقت از گلیکوژن خالی می شوند. همچنین برخی از پروتئین های موجود در عضلات شکسته و آسیب دیده می شوند.


:: برچسب‌ها: ورزش ، دماوند ,



بازدید : 32
نویسنده : علی

 

 

 

 


استاندار اصفهان گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از میهن اسلامی همواره آماده است و سرمایه بزرگی برای کشور محسوب می شود.

به گزارش روابط عمومی ارتش ج.ا.ا. ، محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان در دیدار با امیر سرتیپ دوم  محمد جعفر تک فرمانده پایگاه شهید بابایی گفت: کارکنان فداکار نیروی هوایی توانمندی های خود را در مقاطع مختلف، بویژه در دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشته اند و این نیرو در استان اصفهان ریشه دار است.
وی افزود: از افتخارات پایگاه هشتم شکاری، حضور شهید بابایی در این پایگاه بود که در زمان جنگ فرماندهی آن را برعهده داشت
استاندار اصفهان تصریح کرد: شهید بابایی با دارا بودن تعهد، ایمان، تخصص و مدیریت اسلامی شایستگی ها خود را در نیروی هوایی ارتش به مرحله اجرا در آورد و در زمان حضورش در این پایگاه اقدام به آبادانی های زیادی در این مجموعه کرد که به یادگار از او باقی مانده است.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



فواید سلامت ورزش در آب
نوشته شده در شنبه 25 آذر 1396
بازدید : 45
نویسنده : علی

 

 

 
 
 

حرکات ورزشی در آب

ورزش در آب برای تمام گروه های سنی از کودکان تا افراد سالمند مفید است

 ورزش در آب برای تمام گروه های سنی - از کودکان تا افراد سالمند - مفید است. حتی افرادی که با آسیب دیدگی های عضلانی، تاندون یا استخوان مواجه شده اند و همچنین افراد دارای اضافه وزن و زنان باردار می توانند ورزش در آب را امتحان کنند.

 هر نوع ورزشی برای سلامت بدن انسان خوب است، و ورزش هایی که با آب سر و کار دارند، در زمره تمرینات کم فشار قرار می گیرند، که می تواند از بسیاری جهات برای انسان مفید باشد.

 به گزارش"ان‌سی‌بی‌آی"، هنگامی که در آب هستید، بدن حدود 90 درصد سبک‌تر احساس می شود. این به معنای آن است که هنگام ورزش در آب، بدن اثری مشابه با ورزش در خشکی را تجربه نمی کند.

 همچنین، ورزش در آب شما را از روتین های یکنواخت در باشگاه دور می کند. با انجام ورزش های آبی، شما می توانید طی مدت زمان انجام تمرینات ورزشی شادابی خود را حفظ کنید، در شرایطی که یک روتین تمرینات ورزشی در خشکی می تواند به طور معمول با خستگی و افت سطوح انرژی همراه باشد. افزون بر این، ورزش در آب سرگرم کننده و لذت بخش است.



:: برچسب‌ها: ورزش ، دماوند ,



بازدید : 33
نویسنده : علی

 

 

 

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در منطقه عملیاتی جنوب غرب کشور از پایگاه چهارم شکاری وحدتی و پدافند هوایی دزفول بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرلشکر موسوی در پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول ضمن حضور در یادمان شهدا با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

فرمانده کل ارتش همچنین از قسمت های مختلف پایگاه چهارم شکاری نیروی هوایی از جمله گردان های پروازی، گردان نگهداری و بازآماد، گردان قرارگاه سربازی بازدید و با کارکنان پایور و وظیفه این یکان دیدار کرد.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



امام زمان .....
نوشته شده در پنج شنبه 23 آذر 1396
بازدید : 30
نویسنده : علی


:: برچسب‌ها: امام زمان ، دماوند ,



بازدید : 42
نویسنده : علی

 

 

 
 
 

افزایش سرعت اینترنت اندروید, روش افزایش سرعت اینترنت

ترکیب وای‌فای و اینترنت موبایل

 اگر به دنبال آن هستید تا سرعت اینترنت خود را افزایش دهید، این شانس را دارید تا اینترنت موبایلی و وای‌فای را با یکدیگر ترکیب کرده و مورد استفاده قرار دهید. ما در این مقاله به شما راهکار ساده‌ای را نشان می‌دهیم تا از طریق آن بتوانید بسته‌های داده‌ای را به راحتی از اینترنت دریافت کنید.

 در حالت عادی ما تنها می‌توانیم یکی از دو گزینه وای‌فای یا اینترنت موبایلی را برای دسترسی به اینترنت مورد استفاده قرار دهیم، اما نرم‌افزار Super Download Lite به شما در به‌کارگیری همزمان وای‌فای و اینترنت موبایلی کمک می‌کند.



:: برچسب‌ها: اینترنت ، دماوند ,



تمدید زمان ثبت‌‌ نام در آزمون استخدامی ارتش
نوشته شده در پنج شنبه 23 آذر 1396
بازدید : 33
نویسنده : علی

 

 
 

 ارتش جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از تمدید زمان ثبت نام در آزمون استخدامی دانشگاه‌های افسری خبر داد. 

متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:
«قابل توجه داوطلبان محترم آزمون استخدامی دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی»
برابر اطلاع مدیریت گزینش و استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران:
به علت ترافیک بالا در روزهای پایانی ثبت نام، تکمیل فرم ثبت نام داوطلبان به خصوص در کافی نت‌های سراسر کشور ممکن است با مشکل ارسال اطلاعات مواجه شود. لذا برای داوطلبانی که خرید کارت ثبت نام در آزمون استخدامی دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران را با موفقیت انجام و کد رهگیری خرید دریافت کرده‌اند؛تاکید می شود این دسته از داوطلبان تا پایان روز یکشنبه 26 آذر ماه فرصت خواهند داشت تا فرم ثبت نام را تکمیل کنند.»


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



رسوم مردم استان البرز در شب یلدا
نوشته شده در پنج شنبه 23 آذر 1396
بازدید : 34
نویسنده : علی

 

 

 
 
 

آداب و رسوم شب یلدا در تهران, رسوم مردم البرز در شب یلدا

مردم روستاهای شهرستان طالقان مراسم شب چله به خانه بزرگ روستا می روند 

 استان البرز همچون دیگر استان‌های کشورمان در شب یلدا دارای رسم و رسوم‌های مختلفی است. آیین شب یلدا از روزگاران بسیار دیر و دور در شهرها و روستاهای کهن در دامنه البرز جنوبی که اکنون استان البرز نامیده می‌شود با شور و حال خاصی برگزار می‌شده است.

 البرز به جهت حضور اقوام مختلف که هر کدام آداب و آیین خاص خود را دارند استانی است، لبریز از فرهنگ‌هایی که ورود به هریک از آنها خارج از این فرصت است و مردم‌شناسی خاص خود را می‌طلبد، بی شک ضیافت شبانه یلدا در البرز آمیخته از فرهنگ‌های مختلف از آذری و مازنی گرفته تا کرد و لر و ...؛ استانی با شب یلدایی خاص را تجربه می‌کند.


:: برچسب‌ها: رسوم ،مردم استان البرز ،شب یلدا، دماوند ,



امام رضا....
نوشته شده در سه شنبه 21 آذر 1396
بازدید : 100
نویسنده : علی

Image result for ‫امام رضا‬‎


:: برچسب‌ها: امام رضا ، دماوند ,



همه ما سرباز ولایت هستیم
نوشته شده در سه شنبه 21 آذر 1396
بازدید : 33
نویسنده : علی

http://www.aja.ir/Portal/picture/?1448649/%D9%81%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در جمع سومین دوره رزم مقدماتی مشترک دانش آموزان درجه داری ارتش در مرکز آموزش جوادالائمه(ع) نیروی زمینی ارتش گفت:  شغل نظامی‌گری را که شما انتخاب کرده اید بسیار ارزشمند است، چرا که همۀ ما سربازان ولایت فقیه هستیم و کسی که سرباز ولایت فقیه می‌باشد با دارندگان سایر مشاغل متفاوت است و در واقع ما"جنود الله" هستیم .
سرتیپ حیدری افزود: این راهی را که انتخاب کرده‌اید در عین با ارزش بودن، راهی دشوار است و باید خود را برای این سختی‌ها آماده کنید، یکی از جاهای کسب آمادگی، دوران آموزشی مقدماتی و رسته‌ای است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: درجه داران ستون فقرات و مرکزیت تخصص‌های ارتش هستند، لذا تمرین کنید آموزش و انضباط‌ و حرفۀ خود را خوب یاد بگیرید تا به نظامی کامل تبدیل شوید.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



بازدید : 30
نویسنده : علی

 

اخبار,اخبار علمی,کشتی فضایی

اپل با اختصاص بودجه کلان ۷.۳ میلیارد دلاری به دنبال ایجاد یک دفتر مرکزی بسیار بزرگ و پیشرفته است که آن را کشتی فضایی نامگذاری کرده است.به گزارش مهر به نقل از نیوزلند هرالد، دفتر یادشده که معماری منحصر به فرد و چشمگیری دارد به صورت دوار در کالیفرنیا طراحی شده و دارای امکانات بسیار متنوعی است.ساخت این دفتر توسط شرکت بیلد زوم در حال انجام است. هزینه این کار قبلا حدود ۱.۱ میلیارد دلار برآورد شده بود که حالا به هفت برابر این رقم ارتقا یافته است. البته ظاهرا این تغییر ناشی از سوبرداشت شرکت سازنده از خواست های اولیه اپل است.در مقام مقایسه باید گفت گران ترین استادیوم سانتاکلارا که لوی نام دارد با هزینه ۱.۳ میلیارد دلاری ساخته شده است. صرف این رقم برای ساختمان سازی در میان شرکت های فناوری آمریکا و جهان هم بی سابقه است.قرار است این مرکز ۹۰۰۰ کارمند را در خود جای دهد و فضای سبز گسترده ای نیز داشته باشد. تعدادی سالن سینما، محوطه ورزشی و استراحتگاه، پوشش شیشه ای تمام قد در بسیاری از دفاتر، سالن دو طبقه یوگا، کافه ای با ظرفیت ۴۰۰۰ نفر و یک فروشگاه بزرگ مواد غذایی از جمله امکانات این مرکز خواهد بود.

:: برچسب‌ها: ۷ میلیارد دلار، اپل ، کشتی فضایی، دماوند ,



بازدید : 35
نویسنده : علی

http://www.aja.ir/Portal/picture/?1448777/%D8%AA%D9%82%DB%8C%D8%AE%D8%A7%D9%86%DB%8C

سخنگوی ارتش با بیان اینکه با آغاز ساخت روزانه یکصد کانکس در پادگان ابوذر دو هزار کانکس مسکونی ساخته خواهد شد ، گفت: امکانات ساخت این کانکس ها در پادگان ابوذر فراهم شده و این کانکس‌ها با نظر مسئولان شهری در اختیار مردم عزیز قرار خواهد گرفت.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



مجرمان در قیامت چه میکنند؟
نوشته شده در سه شنبه 21 آذر 1396
بازدید : 46
نویسنده : علی

 

اتفاقات روز قیامت

 ستمکاران وقتی در برابر عذاب الهى قرار گرفتند، گاهى تقاضاى تخفیف و گاهى تقاضاى مهلت مى‌کنند

 

ظالمان ستم‌پیشه، هنگامى که از مرحله حساب گذشته و در برابر عذاب الهى قرار گرفتند، گاهى تقاضاى تخفیف و گاهى تقاضاى مهلت مى‌کنند، اما «هنگامى که ظالمان مجازات را ببینند نه به آنها تخفیف عذاب داده مى‌شود و نه مهلت».


:: برچسب‌ها: قیامت ، دماوند ,



بازدید : 40
نویسنده : علی

http://www.aja.ir/Portal/Picture/ShowObjectPicture.aspx?ObjectType=NEWS&ObjectID=c089c856-17c7-4d5d-8ab1-da2ddcade72d

دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت در نامه ای به فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، از مدیریت صحیح، تلاش صمیمانه و همراهی آن مجموعه ها که در کنار تیم های بهداشتی و درمانی و اورژانس کشور در ارائه خدمات نجات و انتقال مصدومین زلزله کرمانشاه تلاش کردند، قدردانی کرد.

متن نامه وزیر بهداشت به فرمانده کل ارتش ج.ا.ا. بدین شرح است:

 


:: برچسب‌ها: دماوند ,



زیباترین خیابان های جهان
نوشته شده در سه شنبه 21 آذر 1396
بازدید : 42
نویسنده : علی

 بدون شک در هر شهر و روستایی کوچه ها و خیابان های بی نظیری وجود دارد که هر یک با ویژگی های منحصر به فرد خود، جاذبه بصری فوق العاده ای برای بیننده ایجاد می کنند. اما از میان تمامی مکان های شناخته شده و ناشناخته، ما در این مطلب تعدادی از خیابان های زیبا در شهرهای مختلف دنیا، من جمله ایران را انتخاب کرده ایم که بسیار دیدنی هستند.

از شما دعوت می کنیم برای مشاهده آن ها ادامه مطلب را از نظر بگذرانید. همراهمان باشید.
 
پرتوریا – آفریقای جنوبی 

زیباترین خیابان های دنیا

پرتوریا پایتخت اداری کشور آفریقای جنوبی بشمار می رود

 
پرتوریا پایتخت اداری کشور آفریقای جنوبی بشمار می رود که برخی از خیابان‌های آن در فصل بهار، فوق‌العاده زیبا و چشم‌نواز هستند.


:: برچسب‌ها: خیابان ، دماوند ,



بازدید : 34
نویسنده : علی

http://www.aja.ir/Portal/picture/?1449819/%D8%AE%D8%A7%D9%86%D8%B2%D8%A7%D8%AF%DB%8C

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حضور مقتدرانه ایران در دریاها گفت: نیروی دریایی ارتش در 3 حوزه ژئوپولتیک دریای خزر، دریای عمان و خلیج فارس حضور دارد.
 امیر دریادار حسین خانزادی دردیدار با آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید درقم، افزود: دراین راستا برای حضور در این مناطق حساس ژئوپلیتیکی ، 4 مجموعه نیروی دریایی شکل گرفته است.


:: برچسب‌ها: نداجا ، دماوند ,



رهبرم ....
نوشته شده در سه شنبه 21 آذر 1396
بازدید : 36
نویسنده : علی

Image result for ‫رهبری‬‎


:: برچسب‌ها: رهبری ، دماوند ,



توسعه ملی در گرو توجه به دریا است
نوشته شده در سه شنبه 21 آذر 1396
بازدید : 34
نویسنده : علی

http://www.aja.ir/Portal/picture/?1449812/%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B1%DB%8C-

معاون هماهنگ کننده ارتش با تبیین نقش واهمیت دریا و لزوم بهره برداری ازآن تصریح کرد که ما ملتی هستیم که با دریا عجین شده ایم.
امیردریادار سیاری درباره اهمیت جهانی دریا عنوان کرد: ایجاد یک سیستم پیوسته که درخدمت جهانی قرارمی گیرد، دسترسی بلاواسطه به همه ی خشکی های مجاوربا دریا،  تاثیرگذاری بلاواسطه جهانی از طریق دریا،فرصتی برای پیشرفت، توسعه پایدار و افزایش ثروت ملی است.
وی درخصوص تعریف اقتصاد آبی بیان کرد: اقتصادآبی اقتصادی مبتنی برظرفیت های اقیانوس است که اهداف آن بهبود زندگی انسان و برابری اجتماعی همزمان با کاهش معنی دار مخاطرات محیطی و کم یابی زیستی می باشد.

 


:: برچسب‌ها: نداجا ، دماوند ,



خدایا شکرت ....
نوشته شده در یک شنبه 19 آذر 1396
بازدید : 17
نویسنده : علی


:: برچسب‌ها: شکر ، دماوند ,



تولید موتوری که با باد کار می کند
نوشته شده در یک شنبه 19 آذر 1396
بازدید : 36
نویسنده : علی

 


  اخبارعلمی ,خبرهای علمی,موتور

استفاده از انرژی های تجدیدپذیر برای به حرکت درآوردن وسایل نقلیه روز به روز در حال افزایش است، اما کاربرد باد برای تامین انرژی موتورسیکلت ها تا به حال بی سابقه بوده است. 

به گزارش مهر به نقل از دیجیتال ترندز، در موتور جدید هوندا موسوم به سی بی ۴ از فن های بزرگ و قدرتمندی استفاده شده که با چرخش خود، دریافت هوا از جلو و خروج شدید باد از عقب انرژی جنبشی لازم برای جابجایی را فراهم می آورند.

 

موتور یادشده مجهز به یک نمایشگر لمسی نیز هست که مشاهده نقشه های دیجیتال، استفاده از گوشی بدون حواس پرتی، اتصال به دیگر وسایل الکترونیک و غیره را ممکن می کند.

 

هوندا هنوز جزئیات فنی چندانی را در مورد نحوه عملکرد این موتور اعلام نکرده، اما تصریح کرده که نمایشگر این موتور هم با استفاده از انرژی باد کار می کند و در صورت توقف آن از کار می افتد.

 

استفاده از توربین در موتورهای جدید امر تازه ای نیست و حتی یک شرکت ویتنامی به نام باندیت ۹ هم نمونه ای از یک موتور را تولید کرده که قادر به حرکت با استفاده از انرژی باد است. اما این موتور هرگز به مرحله تولید انبوه نرسیده است.

 


:: برچسب‌ها: موتور ، دماوند ,



بازدید : 28
نویسنده : علی

  یک ملوان هندی توسط بالگرد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوالی جزیره فارسی از مرگ حتمی نجات یافت.

 

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار دوم بابک امینی فرمانده پایگاه دریایی بوشهر با اعلام این خبر گفت: ساعتی قبل یک فروند بارج حمل بار ‌که در حال دریانوردی در حوالی جزیره فارسی در شمال خلیج فارس بود به علت شرایط نامساعد جوی از یدک کش جدا و با بحران جدی مواجه شد.وی افزود: نیروی دریایی ارتش پس از دریافت درخواست کمک بلافاصله یک فروند بالگرد خود را از پایگاه دریایی بوشهر به محل حادثه اعزام و ملوان این بارج که ملیت هندوستانی داشت و به علت آسیب های شدید جسمی ناشی از تلاطم دریا مجروح شده بود را نجات داد.
دریادار دوم امینی خاطر نشان کرد: این ملوان هندی پس از نجات از مرگ حتمی برای طی مراحل درمانی به بیمارستان بوشهر منتقل  شد


:: برچسب‌ها: نداجا ، دماوند ,



قیامت تا چه زمانی برپا نمی شود
نوشته شده در یک شنبه 19 آذر 1396
بازدید : 342
نویسنده : علی

 

 

قیامت تا چه زمانی برپا نمی شود

روز قیامت چه روزیست؟

 

ظهور و حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) از وعده هایی است که در روایات و آموزه های دینی به آن تصریح شده است.

پیامبر خدا (ص) می فرمایند: «مردى از خاندان من حکومت خواهد کرد که نامش با نام من یکى است. اگر از دنیا جز یک روز نمانده باشد، خداوند آن روز را دراز مى گرداند تا او حکومت را به دست گیرد.»


:: برچسب‌ها: قیامت ، دماوند ,



بازدید : 18
نویسنده : علی

 

 

 

 

 

 

سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان پایور نیروی دریایی ارتش در شهر قم آغاز شد.
 
این دوره از مسابقات با حضور 120 شرکت کننده از روز جمعه در مجموعه فرهنگی آموزشی یاوران مهدی(عج) جمکران با قضاوت داوران مجرب استان قم آغاز شده است.
 

این مسابقات در رشته حفظ،تفسیر جز 20،اذان ،قرائت تحقیق و ترتیل برگزار می شود.

 

گفتنی است برگزاری طرح ختم دسته جمعی قرآن ،برگزاری کرسی تلاوت اذانگاهی با همکاری مسجد جمکران ،نمایشگاه کتاب و دیدار با مراجه عظام تقلید و علما از برنامه های فرهنگی این دوره از مسابقات است.

 

اختتامیه این مسابقات با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش امیر دریادار خانزادی برگزار خواهد شد.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,