پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 97
نویسنده : علی

 افسران -  تصویری کمتر دیده شده از رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز ارتش

از راست: حسنی سعدی فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش، شهبازی رئیس وقت ستاد مشترک ارتش، ستاری فرمانده وقت نیروی هوایی ارتش ، سال ۱۳۶۷


:: برچسب‌ها: رهبری ، دماوند ,



در جمع... در تنهایی...
نوشته شده در سه شنبه 31 فروردين 1395
بازدید : 77
نویسنده : علی

 افسران - در جمع... در تنهایی...

 


:: برچسب‌ها: حدیث،دماوند ,



دلآرام...
نوشته شده در سه شنبه 31 فروردين 1395
بازدید : 84
نویسنده : علی

 افسران - دلآرام...

 


:: برچسب‌ها: حدیث،دماوند ,



ورود غریبانه 2 شهید «مدافع حرم» به زاهدان +تصاویر
نوشته شده در سه شنبه 31 فروردين 1395
بازدید : 83
نویسنده : علی

 افسران -  ورود غریبانه 2 شهید «مدافع حرم» به زاهدان +تصاویر

فرودگاه انتظار سیل جمعیتی را می کشید اما بواسطه بی برنامگی و عدم اطلاع رسانی و حضور مسئولین مطلع؛ شهدا در نهایت مظلومیت و غریبانه به آغوش استان بازگشتند…


:: برچسب‌ها: مدافع حرم ، دماوند ,



کلامِ اَمیر(ع)
نوشته شده در سه شنبه 31 فروردين 1395
بازدید : 70
نویسنده : علی

 افسران - کلامِ اَمیر(ع)

هر روز یک حدیث از حضرت علی(ع)



قالَ الاْمامُ علیّ بن أبی طالِب أمیرُ الْمُؤْمِنینَ (عَلَیْهِ السلام) : 


لا ینبغی للعبد ان یثق بخصلتین: العافیه و الغنی، بَیْنا تَراهُ مُعافاً اِذْ سَقُمَ، وَ بَیْنا تَراهُ غنیّاً إذِ افْتَقَرَ.


(بحارالأنوار: ج ۶۹، ص ۶۸.)


حضرت امیر المومنین امام علی (علیه السلام) فرمود: 

سزاوار نیست که بنده خدا، در دوران زندگی به دو خصوصیّت اعتماد کند و به آن دلبسته باشد: 

یکی عافیت و تندرستی و دیگری ثروت و بی نیازی است. 

زیرا چه بسا در حال صحّت و سلامتی می باشد ولی ناگهان انواع مریضی ها بر او عارض می گردد 

و یا آن که در موقعیّت و امکانات خوبی است، ناگهان فقیر و بیچاره می شود، 

پس بدانیم که دنیا و تمام امکانات آن بی ارزش و بی وفا خواهد بود 

و تنها عمل صالح مفید و سودبخش می باشد.


:: برچسب‌ها: امام علی، دماوند ,



نوشته شده در سه شنبه 31 فروردين 1395
بازدید : 133
نویسنده : علی

 افسران -  جانبازی که به شهدای «مدافع حرم» پیوست +عکس

شهید «علیرضا صفرپور جاجرمی» دومین شهید شهرستان گنبد کاووس و هفتمین شهید مدافع حرم استان گلستان روز جمعه بیست و هفتم فروردین 95 در سوریه به شهادت رسید. 


:: برچسب‌ها: مدافع حرم ، دماوند ,



بازدید : 90
نویسنده : علی

 

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: یکی از ویژگی های ممتازی که امروز ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را از سایر نیروهای نظامی دنیا برجسته تر می کند، اعتقاد کامل این نیروهای عظیم به اصل ولایت و فرمان برداری از رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

امیر سرتیپ دوم ستاد ابراهیم گلفام در حاشیه بازدید از سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در گفت وگو با ایرنا افزود: افتخار ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران این است که از زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون تحت فرمان ولایت فقیه بوده و هستند.

وی با بیان اینکه حوزه داخلی ارتش نیز یک حوزه ولایتمدار است، تصریح کرد: ارتش با گروه های سیاسی، به چپ و به راست، به هیچ طرفی انحرافی ندارد و چراغ هدایت ارتش چراغ ولایت و رهبری است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش توضیح داد: در حوزه اقتدار نظامی ارتش نیز حوزه معنویت و حوزه ولایتمداری در عین توانمندی نظامی و توانمندی جسمی حرف اول و آخر را نزد سربازان ولایت در آجا می زند.

امیر گلفام افزود: اگر امروز نظام سلطه فکر تعرض به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در سر ندارد، اطلاع کامل آنها از این ولایت مداری نیروهای مسلح و نداشتن اطلاعات کامل از توانمندی های دفاعی رزمندگان اسلام است.

وی با بیان اینکه اکنون تمام تولید علم و دانش در ارتش جمهوری اسلامی ایران به صورت بومی و داخلی انجام می شود، تصریح کرد: اکنون با یاری خداوند سبحان و فرماندهی مقام معظم رهبری، ارتش به یک اقتدار پایداری در تمامی حوزه ها رسیده که خیلی از کشورهای منطقه می خواهند از توانمندی های علمی، آموزشی و مستشاری ما در رزمایش های آشکار و پنهان استفاده کنند.


:: برچسب‌ها: حفظ آثار، دماوند ,



بازدید : 81
نویسنده : علی

 

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: تمامی تهدیدات منطقه ای و فرامنطقه ای به عنوان مهمترین بخش آموزش دافوس آجا، در این دانشگاه رصد می شود.

امیر سرتیپ دوم ستاد حسین ولی وند زمانی این مطلب را در حاشیه بازدید از سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی و در گفت وگو با خبرنگار دفاعی ایرنا عنوان کرد.

وی ادامه داد: در این دانشگاه تمامی سرفصل های آموزشی، موضوعات پژوهشی، تدوین کتب درسی و آموزشی بر مبنای تهدیدات تنظیم می شوند و دانشجویان و دانش پژوهان حاضر در این دانشگاه وابسته به ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن شناخت آگاهانه از شرایط، راهکارهای مقابله با آنها را می آموزند و با فراگیری آموزش های نوین به روز، با پیشرفت های نظامی، علمی و صنعتی ایران و جهان و همچنین عوامل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی در تامین امنیت، آشنا شده و پس از دانش آموختگی موفق به اخذ دانشنامه کارشناسی ارشد مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می شوند.

ژنرال آجودان رئیس جمهوری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا علاوه به موارد یادشده درسی به دانشجویان در دانشگاه فرماندهی و ستاد(دافوس) آجا مدل سازی جنگ های منطقه ای و فرا منطقه ای نیز در این دانشگاه انجام می شود، گفت: هر دانشگاه جنگی در هر کشوری باید کل تهدیدات منطقه ای و فرا منطقه ای را رصد کند، که اگر این چنین نباشد آن دانشگاه فرماندهی و ستاد از غافله عقب مانده است.

وی افزود: اینکه در ارائه آموزش های مختلف به نیروهای مسلح تهدیدات را رصد می کنیم، برای ما یک اصل است و براساس شرایط و تغییر تهدیدات و ماهیت آنها برنامه ریزی می کنیم و اگر این شرایط تغییر کند ما هم در حوزه های تاکتیک، عملیات و راهبرد برنامه های خود را تغییر می دهیم، تا بتوانیم با دشمنان مقابله کنیم.

امیر ولی وند با ذکر مثالی تصریح کرد: زمانی با رژیم بعثی صدام در مقابله و نبرد بودیم که در آن دوران یک نوع نگاه به جنگ داشتیم، اما اکنون این نگاه تغییر کرده و دلیل آن هم این است که دشمنان ما هم نوع نگاه شان به جنگ متفاوت شده و هم از روش ها و تاکتیک های جدیدتری بهره می گیرند که در این راستا آمادگی خوبی را به دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد (دافوس) آجا در حوزه های نظری می دهیم که زمانی که آنان از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند توان ایفای نقشی موثر در مشاغل فرماندهی و ستادی در رده های بالای نیروهای مسلح را با درک مناسب از محیط جنگ های آینده در شرایط ناهمتراز بدست بیآورند.

وی در پاسخ به این سئوال که در رابطه با تبیین جنگ ‌هایی که در سالهای اخیر در منطقه غرب آسیا صورت گرفته چه اقداماتی در راستای آموزش دانشجویان در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش انجام شده، افزود: رصد جنگ‌ های منطقه ‌ای یکی از کارهای ویژه‌ دانشجویان در دافوس است؛ یعنی هر اتفاقی که در سطح منطقه می ‌افتد بلافاصله در این دانشگاه مدل ‌سازی شده و دانشجویان بر روی آن بحث و تبادل نظر می ‌کنند و نتیجه این مباحث را در تاکتیک‌ های خود به ‌کار می‌ گیرند؛ اساسا در رزمایش‌ های خود بر روی نقشه با دشمنان فرضی براساس همین مدل ‌های ساخته شده کار تاکتیکی انجام می‌دهیم.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد(دافوس) ارتش در پاسخ به این سئوال که آیا آموزه های دفاع مقدس در دروس دانشگاه جنگ مورد استفاده قرار می گیرند، نیز گفت: تمامی تجربیات دفاع مقدس در دافوس مورد بررسی قرار می‌ گیرند که در ارائه این مباحث به دانشجویان از پیشکسوتان دفاع مقدس و افرادی که در آن دوران باشکوه‌ حضور فعال و تاثیر گذاری داشته ‌اند دعوت می ‌کنیم و تا به تحلیل سلسله عملیات‌ دفاع مقدس برای دانشجویان بپردازند.

امیر ولی وند درمورد دانشگاه فرماندهی و ستاد(دافوس) ارتش نیز توضیحاتی داد و گفت: در این دانشگاه، آموزش کارکنان منتخب ارتش بمنظور مسئولیت پذیری در رده های میانی تیپ به بالا، یگان های همتراز آجا و سایر نیروهای مسلح(مقطع کارشناسی ارشد و کارشناس ارشد حرفه ای) در رشته های مدیریت دفاعی با چهار گرایش عملیاتی، شامل زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی و چهار گرایش پشتیبانی خدمات رزمی شامل اداری، پرسنلی، مالی، آماد و پشیتبانی، آموزش، جنگال و علوم سایبری صورت می گیرد.

ژنرال آجودان رئیس جمهوری، ساختار درون سازمانی این دانشگاه را تشریح کرد و گفت: سامانه فرماندهی، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، معاونت پژوهشی و تولید علم، پژوهشکده دفاع مقدس، مدیریت فصلنامه و مدیریت فاوا و ستاد و یگان پشتیبانی، از ساختارهای درون سازمانی این دانشگاه فرماندهی و ستاد کنونی ارتش هستند.

امیر ولی وند افزود: این دانشگاه در راستای ارتقا سطح آموزش های علمی، عملی، میدانی و تقویت مبانی عقیدتی و سیاسی افسران ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و منتخبین نیروهای مسلح کشورهای دوست و همپیمان در رسته ها و تخصص های نظامی زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی با استفاده از اساتید مجرب، فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس اقدامات موثری انجام داده و می دهد.

وی با اشاره به تفاوت ارتش جمهوری اسلامی ایران با سایر ارتش های دنیا گفت: ارتش ها نباید از خود رد و اثری بر جای بگذارند، ارتش باید دنبال رو فرمانده و رهبرش باشد، اگر ارتش و ارتشیان جا پای فرمانده خود بگذارد دیگر رد و اثری از خود باقی نخواهد گذاشت، که توجه به این نکته مهم در بین افسران، درجه داران و سربازان ولایت مدار ارتش جمهوری اسلامی ایران دیده می شود، اما اگر شما دیدید ارتشی در کشوری رد و اثری دارد و دنبال رو فرمانده اش نیست، کارش مشکل دارد.


:: برچسب‌ها: دافوس،دماوند ,



بازدید : 85
نویسنده : علی

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران و پاکستان خبر داد.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری رزمایش دریایی مشترک ایران و پاکستان اظهار داشت: با هر ناو گروهی از کشورهای دوست که برای بازدید از کشور ما حضور پیدا می‌کند معمولاً در روز آخر حضورش یک تمرین مشترک انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: رزمایش دریایی مشترک ایران و پاکستان امروز (سه شنبه) در تنگه هرمز و شرق این تنگه انجام می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: برگزاری این تمرینات مشترک باعث نزدیک شدن ارتباطات نظامی و آشنایی با توانمندی‌های نظامی دو کشور می‌شود.

گفتنی است ناوگروه آموزشی دریایی ارتش کشور پاکستان متشکل از ناو آموزشی "رهنورد" و ناو رزمی "نصرت"چهار روز پیش در بندرعباس پهلو گرفت.

 


:: برچسب‌ها: نداجا، دماوند ,



چرا 29 فروردین را روز ارتش نامگذاری کرده اند؟
نوشته شده در سه شنبه 31 فروردين 1395
بازدید : 89
نویسنده : علی

  این روزکه برای اولین بار به فاصله حدود 2 ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، توسط امام خمینی(ره) به نام ارتش نام گذاری شد تا پاسخی مناسب باشد به وفاداری ارتشیان به آرمانهای انقلاب اسلامی.

 ☑️


:: برچسب‌ها: روز،ارتش،دماوند ,



ساخت کمربند تهویه هوا ویژه موتور سواران
نوشته شده در شنبه 28 فروردين 1395
بازدید : 128
نویسنده : علی

 کمربند تهویه هوا ویژه موتور سواران, تهویه مطبوع MiClimate،کمربند تهویه هوا

کمربند تهویه هوا با یکبار شارژ کامل می تواند ۴ ساعت کار کند

 

کمربند تهویه هوا ویژه موتور سواران ساخته شد
محققین اروپایی سیستم گرمایشی و سرمایشی را در قالب یک کمربند برای موتورسواران ساخته اند که در روزهای گرم و سرد سال دمای بدن آنها را تنظیم می کند.

 

این سیستم تهویه مطبوع MiClimate نام دارد و یک کمربند است که موتور سوار آن را به خود می بندد ضمن اینکه کمربند تهویه هوا دارای باتری لیتیوم یون است. در کنار این کمربند حسگر  و بلوتوث کنترلی وجود دارد که بر روی دسته موتور نصب می شود. این حسگر با کمربند متصل می شود و قادر به تشخیص دمای هوا و بدن است و زمانیکه دمای بدن دچار نوسان می شود با بکار انداختن سیستم سرمایشی یا گرمایشی خود دمای بدن کاربر را با استفاده از «سیسیتم ترموالکتریک» تنظیم می کند.

 

این کمربند با یکبار شارژ کامل می تواند ۴ ساعت کار کند و در صورت اتمام شارژ قابلیت شارژ مجدد با باتری موتور سیکلت را نیز دارد. کمربند تهویه هوا مجهز به سیستم تهویه مطبوع هوا می تواند حداکثر ۸ درجه از دمای محیط را در اطراف لباس کاربر کاهش دهد یا حداکثر ۲۰ درجه به دمای اطراف لباس کاربر اضافه کند.


:: برچسب‌ها: کمربند، دماوند ,



آیا رنگین کمان در شب نیز تشکیل می شود؟
نوشته شده در شنبه 28 فروردين 1395
بازدید : 99
نویسنده : علی

 

چگونگی تشکیل رنگین کمان,رنگین کمان چیست,رنگین کمان 

 

یک رنگین کمان، معمولا دو کمان اصلی و ثانویه دارد

 

حقایقی جالب درباره رنگین کمان

رنگین کمان یکی از مهمترین هدیه‌های طبیعت و بسیار دیدنی و جالب است. داستان‌های زیادی در تاریخ که درباره رنگین کمان حرفی در آن زده شده باشد، نیست.

محققان اظهار کردند: علم پشت رنگین‌ کمان بسیار جالب است و حقایق زیادی در آن وجود دارد که بسیاری از آن بی اطلاع هستند. در ذیل بعضی از حقایق شگفت انگیز درباره رنگین‌ کمان ذکر شده است:

  

 

 

رنگین کمان چیست؟
رنگین‌ کمان از انعکاس نور بر روی قطرات نم و رطوبت ایجاد می‌شود و در واقع قوس آن اندک است، اما زمانی که با هم ادغام می‌شوند، قوس بزرگی را در آسمان ایجاد می‌کنند که زیبایی بی‌نظیری دارد. یک رنگین کمان، معمولا دو کمان اصلی و ثانویه دارد؛ کمان اصلی پررنگ تر و روشن تر و کمان ثانویه کم رنگ‌تر است. رنگ‌ها در دو کمان عکس یکدیگر هستند.

 

تشکیل رنگین کمان

تشکیل رنگین‌ کمان بستگی به خورشید دارد. زمانی که خورشید در زوایه 42 درجه با قطره باران قرار گیرد، رنگین‌ کمان ایجاد می‌شود. رنگین‌ کمان در شب هم می‌تواند تشکیل شود، البته بازتاب نور مربوط به ماه است و نه خورشید و رنگین‌ کمان مهتابی تشکیل می‌شود.


رنگین کمان ها به صورت دوقلو، سه قلو و یا حتی چهار قلو هم تشکیل می شوند که بسیار دیدنی و زیباست. همه افراد می‌توانند یک رنگین‌ کمان درست کنند و از تماشای آن لذت ببرند. در یک روز تابستانی پشت به خورشید با یک شیلنگ آب روبروی خود را آب بپاشید به این صورت رنگین‌ کمان شما تشکیل خواهد شد. 


:: برچسب‌ها: رنگین کمان ، دماوند ,



بازدید : 108
نویسنده : علی

 اتصال گوشی اندرویدی به ویندوز, حافظه‌ی داخلی گوشی

اتصال گوشی اندرویدی به ویندوز

 

در صورتی که یک گوشی اندرویدی را با کابل و پورت USB به رایانه وصل کنید، در برخی موارد شاهد این مشکل عجیب خواهید بود که یک سری از فایل‌ها و پوشه‌های شما در پنجره‌ی Windows Explorer نمایش داده نمی‌شوند! در حالی که مطمئن هستید فایل‌های مذبور در حافظه‌ی داخلی گوشی و یا SD Card موجود می‌باشند.
این موضوع به عنوان یک باگ در سیستم عامل اندروید و در زمینه‌ی دسترسی با USB تحت MTP شناخته شده است.

 

در ادامه‌ی این ترفند، راه حل مشکل را بررسی خواهیم کرد.

علت اصلی این باگ به صورت دقیق مشخص نیست اما تقریباً می‌توان گفت این موضوع به ایراد حافظه‌ی Cache اپلیکیشن Media Storage بر می‌گردد. این اپلیکیشن به صورت پیش‌فرض و به عنوان یک اپلیکیشن سیستمی در اندروید وجود دارد.

 


:: برچسب‌ها: اندروید، دماوند ,



بازدید : 118
نویسنده : علی

 کاربردهای اپلیکیشن Cartoon Photo,اپلیکیشن Cartoon Photo,تبدیل عکس به تصاویر کارتونی

Cartoon Photo اپلیکیشنی جالب برای تبدیل تصاویر یکنواخت به عکس‌های کارتونی است

 

 تبدیل عکس به تصاویر کارتونی با Cartoon Photo
علاقه‌مندی کاربران به عکسبرداری و ویرایش عکس به قدری است که اپلیکیشن‌هایی که قادر به ایجاد تنوع در عکس‌های ساده و تکراری شده باشند، به سرعت مورد توجه کاربران قرار می‌گیرند و در عرض تنها چند روز، به ده‌ها هزار دانلود دست پیدا می‌کنند. تبدیل عکس به تصاویر کارتونی یکی از فیلترهای جذاب در اپلیکیشن‌های ویرایش تصویر محسوب می‌شود که توسط Cartoon Photo می‌توانید این امر را به سادگی چند لمس به انجام برسانید.

 

بارها در مقاله‌های مختلف از اهمیت و محبوبیت عکسبرداری در میان کاربران گفته‌ایم. علاقه‌مندی کاربران به عکسبرداری و ویرایش عکس به قدری است که اپلیکیشن‌هایی که قادر به ایجاد تنوع در عکس‌های ساده و تکراری شده باشند، به سرعت مورد توجه کاربران قرار می‌گیرند و در عرض تنها چند روز، به ده‌ها هزار دانلود دست پیدا می‌کنند.


:: برچسب‌ها: تصویر، دماوند ,



سخاوت ...
نوشته شده در شنبه 28 فروردين 1395
بازدید : 108
نویسنده : علی

 افسران - سخاوت ...

 


:: برچسب‌ها: سخاوت ، دماوند ,



شهیدمدافع حرم مصطفی صدر زاده
نوشته شده در شنبه 28 فروردين 1395
بازدید : 110
نویسنده : علی

 افسران - شهیدمدافع حرم مصطفی صدر زاده

 


:: برچسب‌ها: مدافع حرم ، دماوند ,



بازدید : 266
نویسنده : علی

 افسران - اللهم احفظ سیدنا قائدنا الامام الخامنه ای دامت برکاته ((شعری برای امام خامنه ای ))

 


:: برچسب‌ها: رهبری ، دماوند ,



بازدید : 73
نویسنده : علی

 افسران - اولین حرف روزم "السلام علیک "یااباعبدالله " الحسین " ashura

 


:: برچسب‌ها: امام حسین ، دماوند ,



مرنجان
نوشته شده در شنبه 28 فروردين 1395
بازدید : 104
نویسنده : علی

 افسران - مرنجان

 


:: برچسب‌ها: عرفان، دماوند ,



طغیان رودخانه دز
نوشته شده در شنبه 28 فروردين 1395
بازدید : 92
نویسنده : علی

 


:: برچسب‌ها: دز، سیل، دماوند ,



کُلُنا عبّاسُکِ یا زینب(س)
نوشته شده در شنبه 28 فروردين 1395
بازدید : 96
نویسنده : علی

 افسران - کُلُنا عبّاسُکِ یا زینب(س)

 


:: برچسب‌ها: مدافع حرم ، دماوند ,



بازدید : 101
نویسنده : علی

 

 

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جایگاه ممتاز دانشگاه علوم دریایی نوشهر در سطح ملی و منطقه آسیای جنوب غربی گفت: این دانشگاه آمادگی دارد با تمام مراکز رشد و واحدهای فناوری در همه زمینه ها همکاری داشته باشد.

امیر دریادار حبیب الله سیاری در نخستین نشست شورای مرکز رشد واحدهای فناوری در دانشگاه علوم دریایی نوشهر افزود: این دانشگاه دانش آموختگانی را تربیت کرده که توانسته اند بیشترین تجهیزات روز دنیا را بسازند ، بدون آن که دست نیاز به سوی کشورهای دیگر دراز کنند.

وی گفت: به عنوان نمونه ساخت ناوشکن ها و اژدرها و حضور در دورترین نقاط آب های آزاد و بین المللی و همچنین در حوزه کارهای تعمیراتی ناوها توسط دانش آموختگان رشته های مکانیک و برق این دانشگاه صورت می گیرد که این امر نشان می دهد که در حوزه آموزشی ، علم و فناوری در کشور در شرایط بسیار خوبی قرار دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به نام گذاری سال 95 به سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری، افزود: با اینکه در سال های گذشته در راستای تحقق شعار رهبری همایش هایی برگزار شد و حتی کتاب های متعددی نیز تدوین شد ، اما امسال باید به نحوی تلاش کرد تا این پیگیری ها نتیجه برسد.

وی ادامه داد : اینکه ولی فقیه بعد از واژه اقتصادی مقاومتی نامی از اقدام و عمل می برند این واژه یعنی هوشمندی و فرا رسیدن زمان اجرا و عمل است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی شکل گیری قرارگاه اقتصاد مقاومتی را گامی موثر برای حصول به نتیجه پیگیری ها برای تحقق شعار رهبری در سال های گذشته دانست و گفت : در چنین شرایطی باید به طور شبانه روزی تلاش کرد تا اثرات این تلاش ها به نتیجه برسد.

امیر سیاری با اشاره به سخنان سال جاری مقام معظم رهبری در آئین اهدای سردوشی به دانش آموختگان نیروهای مسلح در دانشگاه علوم دریایی نوشهر، افزود: معظم له در آن آئین ضمن توجه جدی به مقوله پژوهش، نهضت علمی را اساس و پایه علمی و همچنین زمینه ساز رشد و فناوری دانستند.


:: برچسب‌ها: نداجا، دماوند ,



بازدید : 114
نویسنده : علی

 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ارتشیان با خلق حماسه های بی بدیل در دوران دفاع مقدس و تقدیم بیش از 48 هزار نفر شهید ثابت کردند شایسته اعتماد و حمایت امام و رهبری بوده و هستند.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم صبح امروز و در آستانه 29 فروردین روز ارتش و گرامیداشت حماسه آفرینی های نیروی زمینی قهرمان با حضور در مرکز آموزش شهدای وظیفه نیروی زمینی(01) در جمع فرماندهان و دانشجویان این مرکز با اشاره به صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر نامگذاری 29 فروردین به نام روز ارتش، تصریح کرد: امام راحل با هوشیاری و دور اندیشی که داشتند با صدور این فرمان ضمن حفظ و تأیید ارتش در شرایط حساس انقلاب، تمام توطئه های دشمنان داخلی و خارجی را خنثی کردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه تأکید کرد: امروز، ارتش جمهوری اسلامی ایران در حفظ تمامیت ارضی و حدود و ثغور میهن اسلامی نقش بسزایی ایفا می کند.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه توان رزمی ارتش موجب بازدارندگی مناسب در برابر تهدیدات دشمنان شده، افزود: امروز، قدرت و توان بازدارندگی نیروهای مسلح موجب اقتدار و عزت ایران اسلامی و پشتوانه مسئولان دستگاه های دیپلماسی بوده و اگر امروز مذاکره کنندگان ما با اقتدار در مجامع بین المللی صحبت می کنند، به پشتوانه همین اقتدار و قدرت بازدارندگی است.

وی افزود: ارتش محصول اعتماد و عنایت حضرت امام خمینی (ره) و هدایت رهبر فرزانه انقلاب است و با طی مسیر رشد و بالندگی به ارتشی مقتدر و حزب اللهی تبدیل شده است.

وی در پایان ضمن گرامیداشت روز ارتش و تبریک این روز به آحاد کارکنان غیور ارتش سرافراز، یاد و خاطره شهدای والامقام ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشت.      


:: برچسب‌ها: آجا، دماوند ,



بازدید : 119
نویسنده : علی

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: برای مقابله با جریان های ترویستی، نیاز به عزم، اجماع و اراده جهانی است و جمهوری اسلامی ایران، این مهم را در عمل، نشان و انجام داده است.

سردار سرتیپ حسین دهقان در آیین تحویل شناور گیلان 2000 به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در انزلی اظهار داشن: نیروهای مسلح و ارتش، امروز عامل تضمین امنیت در منطقه هستند.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ، بیانگر این حقیقت است که ملت ما و پیشاپیش آن نیروهای مسلح، به هیچ عنوان قصد تجاوز و توسعه طلبی ندارند.

وزیر دفاع متذکر شد: با این حال نیروهای مسلح ما این تجربه را به دنیا منتقل کردند که هر قدرتی که بخواهد به منافع و اقتدار و صیانت کشور ما چشم طمع داشته باشد را پشیمان می کنند .

وی با اشاره به ساخت تجهیزات کارآمد دفاعی در داخل تصریح کرد: فرهنگ ایستادگی، مقاومت و مدیریت جهادی و تجهیز امکانات به دست توانمند دانشمندان و متخصصان داخلی این موقعیت را برای ما فراهم می کند.

سردار دهقان تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل با جنگ نیابتی و به کارگیری نیروهای خشک مغز و متعصب به ایجاد آشوب و ناامنی گسترده پرداخته اند.

وی اظهار کرد : اگر تا دیروز دولت های سلطه طلب با لشگرکشی مستقیم برای تامین منافع خود و اسرائیل جعلی تلاش می کردند، امروز این عمل را بر گرده کشورهایی گذاشته اند که عنوان نوکری آنها را دارند.

وزیر دفاع متذکر شد: جریان های تکفیری و صهیونیستی علیه مسلمانان ، هویت تاریخی آنان و زیرساخت ها و توان آنان می جنگند و کشتار، غارت و تعدی، محصول حضور این نیروهای جنگی تروریستی نیابتی است.

سردار دهقان افزود: برخی کشورهای مدعی مقابله با این تروریست های تکفیری به حمایت از آنان در بعد مالی، تجهیزاتی، لجستیکی و نظامی پرداخته اند و در مقابل چشمان ناظران، شرم نمی کنند.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: همه اسناد دال بر حضور جریان های قدرت در پشتیانی از این نیروها دارد و برغم شعار حمایت از حقوق بشر، بالاترین جنایات ضد بشری را در یمن، سوریه، عراق، آفریقا و همه نقاط عالم انجام داده و یا نظاره می کنند.

 

 


:: برچسب‌ها: آجا، دماوند ,



بازدید : 126
نویسنده : علی

 افسران - جزئیات درگیری کلاه‌سبزهای ارتش با تروریست‌ها در حلب/ هلاکت ۲۰۰ تکفیری

به گزارش اترک نیوز، امیر احمد رضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم وداع با پیکر شهدای تکاوران تیپ 65 نوهد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران (کلاه سبزها) که اخیرا در ماموریت مستشاری در سوریه به شهادت رسیدند، در پاسخ به تسنیم با اشاره به حضور مستشاری نزاجا در سوریه اظهارداشت: به عنوان سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وظیفه داریم که اگر ماموریتی باشد، آنجا حاضر شویم و اجرای ماموریت کنیم.

وی افزود: داعش را در حد و اندازه‌ای نمی‌بینیم که یک یگان نظامی را وارد کنیم. دشمن اصلی ما آمریکا است و ما متناسب با آنها خودمان را آماده می‌کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: در ماموریت مستشاری سوریه تعدادی از کارکنان نیروی زمینی نزاجا حضور داشتند که به حمدالله با قوت و استحکام در کنار "نیروی قدس" و سایر کسانی که در جبهه انجام وظیفه می‌کنند حضور مومنانه‌ای داریم.

امیر پوردستان ادامه داد: در عملیاتی که چند هزار نفر از نیروهای جبهه النصره و تکفیری‌ها حمله وسیعی و گسترده‌ای را به جنوب حلب انجام داده بودند، این رزمندگان رشادت‌ها و دلاورمردانی‌های مومنانه و شایسته ای را داشتند که تعداد 4 نفر از عزیزان نیروهای زمینی به شهادت رسیدند.

وی تاکید کرد: در این درگیری، تعدادی از تانک‌ها و نفربرهای گروهک تروریستی النصره منهدم شد و تروریست‌ها 200 نفر کشته دادند که تمامی اسناد آن نیز موجود است و این گوشه‌ای از خدمات و تلاش های است که سربازان ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سپاه پاسداران قدرتمند در دفاع از حرم اهل بیت(ع) و مرزهای عقیدتی و ایمانی نظام جمهوری اسلامی ایفا می‌کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان گفت: ما یک یگان را شرکت ندادیم بلکه تعدادی از پرسنل را از تمامی یگان‌ها شرکت دادیم که از جمله تیپ 65 است البته سایر یگان‌ها شرکت دادیم.


:: برچسب‌ها: مدافع حرم، دماوند ,



بازدید : 119
نویسنده : علی

 افسران - "امیرپوردستان : "  ما خط قرمز 40 کیلومتری ترسیم کرده ایم/ باهیچ کشوری تعارف نداریم.

 


:: برچسب‌ها: نزاجا، دماوند ,



بازدید : 109
نویسنده : علی

 لْیَأْخُذُوا حِذْرَهُمْ وَ أَسْلِحَتَهُمْ وَدَّ الَّذینَ کَفَرُوا لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِکُمْ وَ أَمْتِعَتِکُم

 آیه  102 سوره مبارک نساء

آنْها باید وسایل دفاعى و سلاح هایشان را با خود حمل کنند; (زیرا) کافران آرزو دارند که شما از سلاح ها و متاع هاى خود غافل شوید ویک باره به شما هجوم آورند



:: برچسب‌ها: بصیرت، دماوند ,



بیانات مقام معظم رهبری
نوشته شده در چهار شنبه 25 فروردين 1395
بازدید : 101
نویسنده : علی

 رهبر انقلاب:


:: برچسب‌ها: رهبری ، دماوند ,



محسن قطاسلو ،اولین شهید ارتش ج ا.ا ایران در دفاع از حرم
نوشته شده در چهار شنبه 25 فروردين 1395
بازدید : 182
نویسنده : علی

 

 شهید محسن قطاسلو عنوان نخستین شهید مدافع حرم ارتش را برای خود در تاریخ به ثبت رساند. شهید ستوان دوم محسن قطاسلو از تکاوران تیپ ۶۵ نوهد ارتش جمهوری اسلامی ایران معروف به کلاه سبزها روز گذشته در ماموریت مستشاری در استان حلب سوریه به‌عنوان نخستین نیروی اعزامی از ارتش به شهادت رسید. وی جزو نخستین نیروهایی بود که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) عازم سوریه شده بود.


:: برچسب‌ها: مدافع حرم، دماوند ,



غربت سید مرتضی آوینی از لسان حضرت آقا
نوشته شده در چهار شنبه 25 فروردين 1395
بازدید : 121
نویسنده : علی

 افسران - غربت سید مرتضی آوینی از لسان حضرت آقا

داستان غربت  در صداو‌سیما در دهه‌ی شصت و اوایل دهه‌ی هفتاد را نیز بارها شنیده‌ایم. تا آنجا که یکی از مدیران ارشد وقت سازمان پس از اعتراض آن شهید به سانسور مجموعه مستند «خنجر و شقایق» در تلویزیون، نزد  می‌آید و عکس‌هایی از دوران دانشجویی  قبل از انقلاب را نزد ایشان می‌آورد تا به اصطلاح او را از چشم رهبری بیاندازد:
«یک وقت کسی پیش من آمد و از فردی در همین جمع شما -که من خیلی به او علاقه و ارادت داشتم و دارم- بدگویی کرد. بدگویی‌اش هم این بود که گفت: این فرد، قبل از انقلاب چنین و چنان بوده است و برای صحّت ادعایش، عکس‌هایی هم به من نشان داد. من به آن کس گفتم «همین عکس‌ها و مدارک، دلیل است که ارادت من به این شخص، مضاعف شود.» واقعاً هم خدا می‌داند که ارادتم مضاعف شد. به آن کس گفتم -حالا نمی‌خواهم خصوصیّات و جزئیّات را بگویم؛ و الّا همه‌تان تصدیق می‌کردید- : «ارادت من مضاعف شد. این حرف‌هایی که تو می‌گویی، موجب می‌شود ارادت من به این شخص، بیشتر شود. این آدم آن‌طوری بوده و حالا این است!؟»


:: برچسب‌ها: آوینی،دماوند ,



التماس دعا
نوشته شده در چهار شنبه 25 فروردين 1395
بازدید : 103
نویسنده : علی

 افسران - التماس دعا

 


:: برچسب‌ها: مدافع حرم، دماوند ,



مشهدالرضا
نوشته شده در چهار شنبه 25 فروردين 1395
بازدید : 82
نویسنده : علی

 افسران - مشهدالرضا

 


:: برچسب‌ها: تصویر، دماوند ,



بازدید : 94
نویسنده : علی

 

 جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروهای مسلح ایران اسلامی برای ارتقا سطح آمادگی و توان رزمی دفاعی خود نیاز به مجوز بیگانگان ندارند.

امیر سرتیپ عبدالرحیم موسوی در هفدهمین یادواره شهید صیاد شیرازی در محل مسجد چهارده معصوم منطقه اسلام آباد شهر زنجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا افزود: تهدیدات علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همه جانبه است و این تهدیدات در همه حوزه ها وجود دارند.

 وی با بیان اینکه دشمنان از هر فرصتی برای نفوذ و ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده می کنند، ادامه داد: آمریکا از هر فرصتی برای نفوذ و ضربه زدن برای نظام اسلامی استفاده می کند و این امر همواره در زمینه های مختلف سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی وجود دارد.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه آب ایران و آمریکا هرگز به یک جوی نخواهد رفت، گفت: ماهیت انقلابی اسلامی ایران آرمانخواهی، ضد استکباری و ضد سلطه است و  ماهیت دنیای استکبار نقطه مقابل این امر است.

وی ادامه داد: دشمنی ها و تهدیدات علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همه جانبه است و در یک مقطع خاص و یک مولفه قدرت نیست و این تهدیدات خطی و کنار هم نیستند.

موسوی با بیان اینکه دشمن با تهدیدات پیچیده وارد عرصه مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است، افزود: هدف تهدیدات دشمن اصل و ریشه و تمامیت نظام مقدس جموری اسلامی ایران است.

همه باید خود را در سنگر دفاع و مبارزه با تهدیدات دشمنان ببینند

وی ضمن تاکید بر اینکه وقتی تهدید همه جانبه است دفاع نیز باید همه جانبه باشد، افزود: همه باید خود را در سنگر دفاع و مبارزه با تهدیدات دشمنان ببینند و همه مسئولان در هر سنگری که هستند باید به این اصل مهم و اساسی توجه جدی داشته باشند ودر این زمینه تلاش کنند.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه همه آحاد جامعه باید در کنار هم متحد و همدل در مقابله با تهدیدات دشمن باشند، افزود: همه عرصه ها باید به عنوان خاکریز برای مردم و مسئولان به عنوان سنگر مقابله با تهدیدات دشمنان باشد و در این زمینه باید انسجام داشته باشند.

سرتیپ موسوی در ادامه، منطق و زبان دشمن را منطق و زبان زور عنوان کرد و با تاکید بر اینکه دشمن به جز زبان زور چیزی دیگری را نمی فهمد، افزود: خصلت دشمنان ایران این است که به جز زبان زور، زبان دیگری را نمی فهمند.

وی افزود: در دفاع و بازدارندگی فقط کنار هم بودن کافی نیست و باید در هم تنیده و یکپارچه عمل کنیم.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جایگاه ویژه قدرت دفاعی کشور به عنوان مشت آهنین ملت دربرابر استکبار، افزود: آرزوی همه ما پذیرش منطق از سوی دنیا است و همواره ما دنیا را دعوت به منطق کرده ایم ولی دزد اگر دیوار خانه ای را قابل عبور بداند از آنجا عبور می کند.

موسوی افزود: امروز دنیای سلطه به سرمداری آمریکای جنایتکار پیشرفته ترین و مدرنترین دزد تاریخ است و اگر برج و باوری دفاعی را ضعیف بیند یک روز صبر نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: واقعیت دنیای امروز این است که در پناه چرخش شنی تانک ها و غرش توپ ها فن آوری اجازه رشد پیدا می کند و حرکت ناوها و غرش جنگندها و موشک ها است که فرصت و پیشرفت دیپلماسی را به وجود می آورد.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: فریاد «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم، آماده»، ایستادگی، مقاومت و آمادگی بسیج و ملت بزرگ ایران اجازه می‌دهد تا چرخ های اقتصاد به نفع ملت بچرخد.

پیشمگری برای ملت ایران را بزرگترین مدل افتخار خود می دانیم

موسوی با اعلام اینکه نیروهای مسلح به عنوان دژهای مستحکم هستند، تاکید کرد: برای افزایش توان دفاعی نیاز به مجوز هیچ‌کس نداریم و تنها گوش و چشم‌مان به فرماندهی معظم کل قواست و پیشمگری برای ملت ایران را بزرگترین مدل افتخار خود می دانیم.

وی با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی قبل از اینکه هر شخصیت دیگری داشته باشند، یک الگوی اخلاقی بودند، ادامه داد: حضور پرشور مردم در یادواره شهید صیاد شیرازی نشان می‌دهد که تکرار صحبت در مورد این شهید بزرگوار ملال‌آور نبوده و هنور تمامی ابعاد شخصیتی ایشان بازگو نشده است.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه سخن گفتن در مورد شهید صیاد شیرازی سخن پیرامون یک شاگرد ممتاز اسلام، قرآن و ولایت است، گفت: درود بر پیامبر بزرگوار اسلام و ائمه اطهار(ع) که چنین شاگردی در مکتب آنها پرورش یافت و سخن از او تایید و تاکید دین‌داری، خلوص، تلاش، مقلد بودن واقعی، ذوب در ولایت و منتظر واقعی امام زمان(عج) است.

امیر سرتیپ موسوی تصریح کرد: شهید صیاد شیرازی عشق به خداوند متعال را در نمازش به نمایش می‌گذاشت، چرا که اهتمام و جدیت فوق‌العاده‌ای در برقراری نماز اول وقت و جماعت داشت.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مبارزه با نفس دیگر ویژگی شهید صیاد شیرازی بود، افزود: این شهید بزرگوار علاوه بر پایبندی به دین، احکام و شرع، تبلیغ و ترویج دین را تکلیف خود می‌دانست.

موسوی با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی روحیه ولایت‌پذیری ویژه‌ای داشت، اظهار داشت: این شهید سخت‌ترین تکلیف‌ها را با شادی و خوشحالی انجام می‌داد.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: شهید صیاد شیرازی به ما آموخت تا در بندگی خلوص داشته و صبر و نماز را پشتوانه کارهایمان قرار دهیم و مطیع محض مقام معظم رهبری باشیم.


:: برچسب‌ها: آجا، دماوند ,



بازدید : 85
نویسنده : علی

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ارتش و سپاه دو بازوی قدرتمند نظام برای دفاع از اسلام هستند.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش در صبحگاه مشترک این نیرو که در مرکز تربیت و آموزش پشتیبانی شهید امانی نزاجا برگزار شد، ضمن تبریک روز 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: 29 فروردین یک روز تاریخی است و از ایام الله ایران است. این روز، روزی است که امام راحل با فرمان شجاعانه خود ارتشی که رو به انحلال بود را دوباره حیات داد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: رژیم پهلوی در زمان حکومت خود میان ارتش و مردم فاصله انداخته بود، اما امام راحل ما با فرمان خود ارتشی مردمی و ولایتمدار به وجود آورد که همین ارتش بعد از پیروزی انقلاب دو کار خیلی مهم را انجام داد.

وی ادامه داد: اولین کار ارتش در همان آغازین روزهای انقلاب کمک به تشکیل هسته اولیه سپاه پاسداران و کار دیگر ارتش بعد از پیروزی انقلاب مبارزه با گروه‌های ضد انقلاب بود.

امیر پوردستان درباره اقدام آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اظهار داشت: رابطه ما با آمریکا در زمان پیروزی انقلاب به گونه‌ای بود که آنها می‌خواستند نظام ما را براندازی کنند و به همین خاطر تحریم‌هایی را علیه کشورمان اعمال کردند و گروهک‌های منافق را برای ترور و به شهادت رساندن مسئولان نظام به وجود آوردند، اما ارتش در این مسئله ورود پیدا کرد و به طور تمام قد از نظام اسلامی دفاع نمود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در مورد رصد فعالیت‌ها در منطقه اظهار داشت: ارتش هم‌اکنون تمام فعالیت‌هایی که در منطقه صورت می‌گیرد را رصد می‌کند و در صورت لزوم با آنها برخورد می‌کند و مردم ما نیز بدانند که ارتش ما هیچ‌گاه غافلگیر نمی‌شود. وضعیتی که امروز در منطقه حاکم است، به صورت جنگ‌های نیابتی است و ارتش ما نیز برای این کار آمادگی کامل را دارد. ما خط قرمز 40 کیلومتری ترسیم کرده ایم و اگر هر تهدیدی به این خط قرمز نزدیک شود، با آن برخورد می‌کنیم و با هیچ کشوری تعارف نداریم .
وی در مورد توانمندی های ارتش ادامه داد: قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) اکنون یک آسمان امن برای پرواز هواپیماها ایجاد کرده و نیروی هوایی ارتش نیز کارهایی انجام دادند تا هیچ‌کس نتواند به آسمان ایران تجاوز کند. نیروی دریایی نیز در این زمینه ضمن دفاع از مرزهای آبی ایران و نشان دادن اقتدار نیروی دریایی توانسته با برقراری امنیت در اسکورت کشتی‌های تجاری در آبهای بین‌المللی پرچم ایران را بیش از پیش برافراشته نگهدارد.

امیر پوردستان در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: همه این اقتدارهای ارتش از انقلاب است و امروز ارتش در کنار سپاه پاسداران دو بازوی قدرتمند نظام و به عنوان ذوالفقارهای اسلام آماده هستند تا هرگونه تهدیدی علیه اسلام را پاسخ دهند.


:: برچسب‌ها: آجا، دماوند ,



بازدید : 82
نویسنده : علی

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: حضرت امام خمینی(ره)با نامگذاری 29 فروردین ماه به نام روز ارتش، پاسخی محکم به دشمنان و بدخواهان انقلاب دادند و بدنه ارتش را که از مردم مومن و معتقد به انقلاب اسلامی بود، تأئید کردند.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در جمع خانواده و کارکنان مرکز آموزش توپخانه شهید صیاد شیرازی در اصفهان با اشاره به نامگذاری 29 فروردین ماه به نام روز ارتش توسط حضرت امام خمینی(ره) تصریح کرد: عزت، عظمت و اقتدار ارتش همواره یکی از دغدغه های آن عزیز بود و ایشان از آغاز شکل گیری نظام اسلامی در ایران و تا پایان جنگ تحمیلی نیز بر این عظمت و عزت تأکید داشتند.

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه افزود: دشمنان انقلاب از بدو پیروزی انقلاب اسلامی به جهت خلع سلاح کردن نظام و محروم کردن آن از بازوی پرتوان نیروهای مسلح، جنگ روانی شدیدی را علیه ارتش به راه انداخته و با شعار انحلال ارتش قصد ضربه زدن به انقلاب را داشتند که امام راحل با هوشیاری و دور اندیشی خاص خود فرمان ماندگاری ارتش را صادر فرمودند و با نامگذاری 29 فروردین به نام روز ارتش، پاسخی محکم به دشمنان و بدخواهان انقلاب دادند و بدنه ارتش را که از مردم مومن و معتقد به انقلاب اسلامی بودند تأئید کردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با بیان این که بدنه ارتش و فرماندهان مومن و متعهد آن از تأئید امام خمینی(ره) روحیه مضاعفی گرفته بودند، افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران با تقدیم بیش از 48 هزار شهید و  هزاران جانباز برگ زرینی بر اوراق پر افتخار خود و ملت افزودند تا جایی که مقام معظم رهبری از ارتش با نام ارتش حزب الله یاد کردند.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه سخنان خود به فرارسیدن سالروز شهید سپهبد صیاد شیرازی اشاره و ضمن برشمردن خصوصیات بارز اخلاقی آن شهید والامقام، وی را یک فرمانده و مدیر کارآمد در تمام عرصه ها خواند که می تواند یک الگوی موفق برای فرماندهان و دیگر افراد باشد.

وی با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی عاشق اهل بیت (علیهم السلام) بود، افزود: یکی دیگر از ویژگی های بارز آن شهید والامقام تخصص و دانش نظامی بالای او بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه شهید صیاد را عامل وحدت میان رزمندگان اسلام در جبهه های نور علیه ظلمت دانست و در این خصوص تصریح کرد: شهید صیاد در شکل دهی نیروهای ارتش در دوران انقلاب و قبل از انقلاب و ساماندهی نیروهای انقلابی و حزب الهی در ارتش نقش بسزایی داشت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: زمانی که شعار ارتشی و سپاهی دو لشگر الهی مطرح می شود، شهید صیاد با هوشیاری شعار ارتشی و سپاهی یک لشگر الهی را مطرح و آن را نهادینه نمود.

وی در ادامه به دیدار نورزی فرماندهان نیروهای مسلح با رهبر فرزانه انقلاب اشاره و دراین باره تصریح کرد: آن چه که معظم له در این دیدار مورد تاکید قرار دادند بحث آمادگی های رزمی نیروهای مسلح بود اما در این خصوص تاکید فراوانی بر معنویت کارکنان نیروهای مسلح داشتند و البته فرمودند در باب معنویت کارهای زیادی شده است.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان این که برای افزایش معنویت در بین کارکنان نیروهای مسلح هرقدرکار کنیم با هم جا دارد، افزود: این مهم فقط وظیفه عقیدتی سیاسی ها نیست و فرماندهان هم وظیفه دارند برای کارهای فرهنگی سرمایه گذاری کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تآکید براین نکته که یکی از وظایف مهم فرماندهان، تقویت نیروی اعتقادی کارکنان است، خاطرنشان کرد: الحمدالله امروز فرماندهان ما در ارتش جمهوری اسلامی ایران از چهره های ارزشمند و انقلابی هستند.

وی درپایان با بیان این که اقتدار و سربلندی امروزکشورمان مرهون تلاش و قدرت دفاعی نیروهای مسلح است افزود: توان رزمی و اقتدار دفاعی در کنار روحیه معنوی از مولفه های بازدارندگی است و همین توان رزمی و دفاعی که با حضور جوانان مومن و متعهد و با دستیابی به انواع تجهیزات دفاعی بومی بویژه تجهیزات موشکی بدست آمده امروز باعث شده است تا مسئولین دیپلماسی کشور در عرصه های بین المللی با اقتدار صحبت کنند.


:: برچسب‌ها: آجا، دماوند ,



بازدید : 122
نویسنده : علی

 افسران - "پیامبراکرم(ص) " نمازشب چهره را نیکو میکند وغم را میزداید و دیده را جلا میدهد.

پیامبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم 

«صلاه اللّیل تحسن الوجه و تذهب بالهمّ و تجلو البصر» 

نمازشب چهره را نیکو میکند وغم را میزداید و دیده را جلا میدهد. 


:: برچسب‌ها: نماز، دماوند ,



بازدید : 112
نویسنده : علی

 افسران - صحبتی را که ولایت مطرح می‌کند به محض ایراد سخن بر ما واجب می‌شود.شهید صیاد شیرازی

فوقش دلخور می شن!

قوم و خویش های شهرستانی مان گله می کردند که «جناب صیاد، هم وسیله دارن، هم راننده. اون موقع ما باید با تاکسی از ترمینال و فرودگاه بیاییم خونه تون. این درسته؟ما که تهران گاهی رو خوب بلد نیستیم»
به پدر که می گفتیم
می گفت

مسئله ای نیست فوقش دلخور می شن.اونا که نمی خوان جواب بدن من اون دنیا باید جواب بدم.راننده وماشین که اموال شخصی نیست.


:: برچسب‌ها: صیاد، دماوند ,



تقدیم به رهبرم
نوشته شده در یک شنبه 22 فروردين 1395
بازدید : 93
نویسنده : علی

 افسران - تقدیم به رهبرم

 


:: برچسب‌ها: رهبری ، دماوند ,



خورشید نسل زهرا
نوشته شده در یک شنبه 22 فروردين 1395
بازدید : 92
نویسنده : علی

 افسران - خورشید نسل زهرا

 


:: برچسب‌ها: دماوند ,



ashura
نوشته شده در یک شنبه 22 فروردين 1395
بازدید : 154
نویسنده : علی

 افسران - ashura

ماه رجبـــــ رسیده مرا پاڪ کن حسیـــــن

این دل براے ماه خدا رو بہ راه نیستـــــ


:: برچسب‌ها: عاشورا، دماوند ,