پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تاثیر صبحانه قبل از ورزش برای کاهش وزن
نوشته شده در چهار شنبه 31 مرداد 1397
بازدید : 172
نویسنده : علی

 

تغذیه در ورزش

مصرف صبحانه قبل از ورزش یکی از روش های بهبود سرعت کاهش وزن می باشد

 

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف صبحانه پیش از ورزش کردن نه تنها باعث می‌شود در حین ورزش کربوهیدرات‌ بیشتری سوخته شود بلکه سرعت هضم غذا را پس از انجام حرکات ورزشی افزایش می‌دهد.این یافته‌ها پس از انجام مطالعات دانشگاهی روی تاثیرات مصرف صبحانه یا خودداری از مصرف این وعده غذایی پیش از یک ساعت دوچرخه سواری بدست آمده است.گروهی از محققان انگلیسی در آزمایشات خود دریافتند مصرف صبحانه سرعت سوختن کربوهیدرات‌ها را در حین انجام حرکات ورزشی افزایش می‌دهد. همچنین مشخص شد سرعت هضم غذای مصرفی پس از ورزش کردن بالاتر می‌رود.محققان می‌گویند: کربوهیدرات‌های سوخته شده هنگام ورزش کردن تنها مربوط به صبحانه مصرفی در همان روز نیست بلکه همچنین شامل کربوهیدرات‌هایی می‌شود که پیش از این در ماهیچه‌ها به شکل گلیکوژن ذخیره شده‌اند.


:: برچسب‌ها: ورزش ، دماوند ,



جنگل ارفع ده و چشمه پراُو در استان مازندران
نوشته شده در چهار شنبه 31 مرداد 1397
بازدید : 152
نویسنده : علی

 

جنگل ارفع ده,جنگل ارفع ده کجاست,عکس های جنگل ارفع دهجنگل ارفع ده از مکانهای بسیار دیدنی استان مازندارن 

 

جنگل ارفع ده و چشمه پراو
موقعیت جغرافیایی: 
استان مازندران، فاصله‌ی ۱۸۰ کیلومتری شمال شرق تهران و ارتفاع ۱۵۰۰ متری از سطح دریا.

 

تجهیزات و موارد مورد نیاز برای سفر یک روزه:
لباس گرم. بادگیر، کفش کوهپیمایی، دو وعده غذایی سبک، کوله پشتی یک روزه. چراغ قوه، آب آشامیدنی، عینک آفتابی، کرم ضدآفتاب و باتوم کوهنوردی.


ارفع ده سرزمین درختان در هم تنیده، چشمه های بی قرار، شکوه کوه ها و چشم اندازهای بی انتهاست. ارفع ده روستایی است کوچک و دوست داشتنی که تنها ۱۰۰ خانوار در آن زندگی می کنند. در بهار درختان نیمه عریانش در مه فرو می روند، تابستان ها سرسبز است و خنک، و در پاییز به شعرهای عاشقانه شبیه است؛ آنقدر زیباست که نمی توان توصیف اش کرد، باید رفت، باید دید و از نزدیک آن همه زیبایی را لمس کرد.


:: برچسب‌ها: جنگل ارفع ده ، چشمه پراُو ، دماوند ,



بازدید : 122
نویسنده : علی

 

نیروی هوایی برای جهش به سوی «نیروی هوایی تراز انقلاب» آماده است

 امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بعد از قرائت حکم رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا برای انتصاب امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده به عنوان فرمانده جدید نیروی هوایی ارتش طی سخنانی با گرامیداشت روز عرفه و فرا رسیدن اعیاد سعید قربان و غدیر اظهار داشت: امروز برای مجلس تکریم یک سرباز ارزشمند انقلاب شکوهمند اسلامی و معرفی یک سرباز با شخصیت که پرچم را به دست گرفته است، دور هم جمع شده‌ایم.وی افزود: تقارن این مراسم تکریم و معارفه با این ایام سعید، تقارن جالبی است. آن شخصیتی که تکریم می شود، ده سال اعمال خود را صحیح و درست انجام داده است و حالا به شکرانه این روسفیدی قربانی می کند و شخصیت دیگری هم احرام خدمت جهادی بسته است تا این راه نورانی را ادامه بدهد و ان شاء الله با موفقیت و سربلندی تا پایان راه پیش برود.

 

:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



زینب ......
نوشته شده در سه شنبه 30 مرداد 1397
بازدید : 189
نویسنده : علی

 Image result for ‫شرمنده زینب‬‎


:: برچسب‌ها: زینب ، دماوند ,



اعمال شب و روز عید قربان
نوشته شده در سه شنبه 30 مرداد 1397
بازدید : 392
نویسنده : علی

 

روز عید قربان

اعمال عید قربان

 

روز عيد قربان است كه بسيار شريف است، و اعمال آن چند چيز است:

 

اوّل: غسل، كه در اين روز مستحبّ مؤكدّ است، و بعضى از علما آن را واجب دانسته اند.


دوّم: نماز عيد، به همان صورت كه در عيد فطر ذكر شد، اما در اين روز، مستحبّ است پس از نماز از گوشت قربانى افطار شود.


سوم: خواندن دعاهايى كه پيش از نماز عيد و بعد از آن وارد شده، و آن دعاها در كتاب «اقبال» آمده و شايد بهترين دعاهاى اين روز، دعاى چهل وهشتم صحيفه كامله سجاديه باشد، كه اوّل آن: «اللّهمّ هذا يوم مبارك» است، و دعاى چهل وششم: «يا من يرحم من لا يرحمه العباد» را نيز بخواند.


:: برچسب‌ها: عید قربان ، دماوند ,



بازدید : 105
نویسنده : علی

 

امیر دریادار دوم افشین تاشک، فرمانده قرارگاه  مقدم ناوگان جنوب در مراسم استقبال از پنجاه و پنجمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش در منطقه یکم امامت در بندرعباس، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان گفت: نیروی انسانی مؤلفه مهم در توان رزمی هر کشوری است که در نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران وجود نیروی انسانی متخصص و متعهد باعث صلابت و نمایش قدرت نیروی دریایی در آب های آزاد و برقراری امنیت خطوط مواصلاتی کشورمان در شرایط ناامن جهانی شده است.

وی لازمه یک نیروی راهبردی را حضور مقتدرانه در آب‌های آزاد و بین‌المللی دانست و هدف از اعزام این ناوگروه‌ها را نشان دادن توانمندی، قدرت مبارزه با پروژه ایران هراسی، اشرافیت اطلاعاتی در منطقه،حضور در کنار سایر نیروهای دریایی کشورهای مختلف و ابلاغ پیام صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش عنوان کرد.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



چگونه پورت USB-C را به کامپیوتر اضافه کنیم
نوشته شده در سه شنبه 30 مرداد 1397
بازدید : 156
نویسنده : علی

 

اضافه کردن پورت‌ USB-C به کامپیوتر, ترفندهای کامپیوتری

اضافه کردن پورت‌های USB-C به کامپیوتر شخصی کار نسبتا ساده‎ای است

 

USB-C در حال تبدیل شدن به یک استاندارد برای اتصال لپتاپ‎ها و دستگاه‎های موبایل است. اگر لپ‎تاپ یا کامپیوتر دسكتاپ شما به این پورت مجهز نباشد، باید به فکر روش جایگزینی برای اضافه کردن پورت‌های USB-C به کامپیوتر خود باشید. شما می‌توانید از کابل و مبدل مربوط به این کار و یا یک اسلات توسعه استاندارد PCI-E برای اضافه کردن یک کارت مجهز به این پورت‌های جدید استفاده کنید و یا از کیس‎هایی استفاده کنید که این پورت‌ها روی آن تعبیه شده باشد.

 

اضافه کردن پورت‌های USB-C به کامپیوتر شخصی کار نسبتا ساده‎ای است. شما می‌توانید از یک اسلات توسعه استاندارد PCI-E برای اضافه کردن یک کارت مجهز به این پورت‌های جدید استفاده کنید و یا از کیس‎هایی استفاده کنید که این پورت‌ها روی آن تعبیه شده است. در مورد لپ‎تاپها موضوع کمی‌ متفاوت است، در اینجا شما باید به سراغ مبدل‎های مخصوص یا کابل‎های تبدیل برويد.


:: برچسب‌ها: پورت‌ USB-C ، دماوند ,



بازدید : 102
نویسنده : علی

 

در آستانه روز ملی صنایع دفاعی، نخستین هواپیمای بومی جنگنده پیشرفته مجهز به سامانه‌های اویونیک و کنترل آتش پیشرفته بومی نسل چهار با نام کوثر در حضور رئیس جمهور رونمایی شد.

این جنگنده که به دست متخصصان و نخبگان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شده است، دارای مزیت‌هایی همچون معماری یکپارچه پیشرفته اویونیک، کنترل آتش با استفاده از شبکه‌های داده دیجیتال نظامی منطبق با نسل چهار، بهره‌گیری از فناوری نمایشگرهای چند منظوره تمام دیجیتال، بهره‌گیری از کامپیوتر محاسبات بالستیک، استعلام از سامانه پیشرفته نشانه‌روی مقابل خدمات به منظور افزایش دقت اصابت سلاح و مهمات، بهره‌گیری از رادار پیشرفته چند منظوره کنترل آتش جهت بالابردن کشف اهداف و تهدیدات و بهره‌گیری از فناوری دقیق ساعت رادیویی و استفاده از سامانه نقشه متحرک هوشمند است.

هواپیمای کوثر یک هواپیمای جنگنده پیشرفته با ماموریت پشتیبانی نزدیک هوایی است که به صورت کاملا بومی ساخته شده و ایران را در زمره معدود کشورهای دارای فناوری طراحی، ساخت هواپیما، جنگنده‌های ارگانیک و کنترل آتش 94 قرار داده است.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



دانستنی هایی جالب درباره دریای خزر
نوشته شده در سه شنبه 30 مرداد 1397
بازدید : 128
نویسنده : علی

 Image result for ‫دریای خزر‬‎

 

مناقشه تعیین خط بستر و سهم آبی کشورها در دریای خزر سال ها‌ست که به یک چالش جدی میان کشورهای حاشیه این دریا بدل شده است. مسئله ای که به ویژه با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ و تغییر وضعیت بازیگران حاضر در این مجادله از ۲ به ۵ شرایط پیچیده تری را پدید آورده است.

 

اما موضوع امضای کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر، به ویژه در روزهای گذشته به یک مساله ملی‌ نزد بسیاری از شهروندان تبدیل شده؛ جایی که مردم نگرانند دولت نتواند از حقوق «ملت» در دریای خزر دفاع کند. این در حالیست که افراد صرف نظر از تخصص، دانش و میزان مطالعه، خود را در جایگاه مدعی قرار می‌دهند و مذاکره کنندگان، دیپلمات‌ها، وزارت خارجه، دولت و حتی کل نظام سیاسی ایران را به اتهام آنچه آنها «خیانت علیه منافع ملی ایران زمین» می‌خوانند به باد انتقاد تهمت و دشمنام می‌بندند.


:: برچسب‌ها: دریای خزر ، دماوند ,



بازدید : 112
نویسنده : علی

 

فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: همه آن چه که ما انجام نداده‌ایم و همه آن چه که باید انجام شود، در حکم انتصاب فرمانده جدید نیروی هوایی از سوی فرمانده معظم کل قوا تبیین و تشریح شده است.

به گزارش روابط‌‌عمومی ارتش؛ امیر سرتیپ حسن شاه‌صفی، در مراسم معارفه فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی گفت: از روزی که قطار انقلاب اسلامی در سال 1342 با هدایت امام خمینی(ره) آغاز به حرکت کرد تا امروز 55 سال می‌گذرد. این قطار ابتدا قطار کوچکی بود، اما به مرور واگن‌هایش و سرنشینانش بیشتر و بیشتر شدند.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



امام حسین
نوشته شده در پنج شنبه 25 مرداد 1397
بازدید : 549
نویسنده : علی

 Image result for ‫دلنوشته برای امام حسین‬‎


:: برچسب‌ها: امام حسین , دماوند ,



بازدید فرمانده کل ارتش از تیپ 177 تربت حیدریه
نوشته شده در پنج شنبه 25 مرداد 1397
بازدید : 152
نویسنده : علی

 

 

 

 

امیر سرلشکر موسوی با حضور در تیپ 177 متحرک هجومی تربت حیدریه از بخش های مختلف این یکان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در تیپ 177 متحرک هجومی تربت حیدریه، توان عملیاتی و میزان آمادگی این یگان را مورد ارزیابی قرار داد.

وی همچنین از نمایشگاه ابتکارات و اختراعات تیپ277 بازدید کرد.

گفتنی است امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و امیر آذریان فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال‌شرق دراین بازدید‌ فرمانده کل ارتش را همراهی می کردند.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



بیش از ۹۰ ‌دقیقه در روز ورزش نکنید
نوشته شده در پنج شنبه 25 مرداد 1397
بازدید : 103
نویسنده : علی

 

ورزش بیش از حد

ورزش بیش از نود ‌دقیقه در یک روز برای سلامت ذهن و روان مناسب نیست

 

مطالعات جدید نشان داده است که ورزش بیش از ۹۰ ‌دقیقه در یک روز برای سلامت ذهن و روان مناسب نیست.

 

مطالعات انجام شده در دانشگاه ییل و آکسفورد نشان داده است ورزش بیش از حد برای سلامت روان مناسب نیست.

 

به طور کلی ورزش کردن تاثیر مثبت بر سلامت ذهن و روان دارد. افرادی که حدود ۴۵ ‌دقیقه و سه تا پنج بار در هفته‌ ورزش می‌کنند روحیه خوبی در طول ماه دارند و نسبت به افرادی که ورزش نمی‌کنند از سلامت روانی بهتری برخوردار دارند.


:: برچسب‌ها: ورزش ، دماوند ,



نوشته شده در پنج شنبه 25 مرداد 1397
بازدید : 114
نویسنده : علی

 

 

 

 

در آستانه سالروز ورود پرافتخار آزادگان به میهن اسلامی از آزادگان نیروی هوایی ارتش تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در آستانه سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، مراسم تجلیل از آزادگان نیروی هوایی ارتش با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا و امیر سرتیپ خلبان قراباغی معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش در هتل نهاجا برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام قاضی گفت: این روز، یکی از خاطره‌انگیز‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است که شاهد حضور و آزادی مردانی بود که در راه عهد و پیمانی که با خدا بسته بودند، مجاهدت و استقامت ورزیدند و توانستند در صحنه‌های مختلف اجتماعی، سرمشق و نمونه‌ای برای صلابت و استقامت مردان و زنان ایران اسلامی باشند.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



مصرف کمتر اینترنت توسط اینستاگرام
نوشته شده در پنج شنبه 25 مرداد 1397
بازدید : 124
نویسنده : علی

 

 مدیریت مصرف اینترنت اینستاگرام, کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

مدیریت مصرف اینترنت اینستاگرام

 

اینستاگرام از شبکه‌های اجتماعی محبوبی است که محتوایش گاهی خرج روی دست کاربران می‌گذارد، چرا که این شبکه اجتماعی مملو از عکس و ویدئوهایی است که توسط کاربران مختلف اشتراک‌گذاری می‌شود و نمایش یا پخش این محتوا اینترنت زیادی را مصرف می‌کند.


:: برچسب‌ها: اینترنت ،اینستاگرام، دماوند ,



نوشته شده در پنج شنبه 25 مرداد 1397
بازدید : 164
نویسنده : علی

 

 

 

 

رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح گفت: ارتش در جنگ تحمیلی در تمام عرصه ها با حداکثر قدرت و توان به میدان آمد و شکست حصر سوسنگرد نمونه بارزی از خدمات ارتش است.

به گزارش روابط عمومی ارتش، سردار سرتیپ دوم پاسدار عباس سه دهی در جمع دانش آموختگان شانزدهمین دوره جامعه‌پذیری دانشگاه های افسری ارتش، اظهار کرد: رئیس جمهور بعث عراق با آغاز جنگ عراق و ایران مدعی شد که طی شش روز به تهران خواهد رسید، اما نقش آفرینی های قابل توجه نیروهای مسلح ایران شرایط جنگ را برای دشمن تغییر داد، ناگفته نماند که دشمن و حامیان آن با توجه به تجربه و سابقه 200 ساله ایران مبنی بر اینکه طی جنگ ها و معاهدات مختلف بخشی از ایران جدا شده، جنگ تحمیلی را آغاز کردند.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



بازدید : 152
نویسنده : علی

 

26 مرداد روز آزادی زندانیان ایرانی, 26 مرداد بازگشت آزادگان

سال 1369 اسراى سرافراز ایرانى از چند نقطه مرزى با تشریفات وارد کشور شدند

 

بیست و ششمین روز از مرداد ماه یادآور بازگشت سرافرازانه آزادگان به میهن در سال 1369 و فرصتی برای مرور رشادت‌های این غیور مردان است.

سال 1369 سالی پر تلاطمی برای مردم ایران بود، در گرماگرم تابستان، روز 26 مرداد سال 1369 بالاخره جمهوری اسلامی ایران با سربلندی توانست رزمندگانی را که مجاهدانه از دین و شرف و خاک کشور دفاع کرده بودند و در دست دشمن اسیر شده بودند ، به وطن بازگرداند.


:: برچسب‌ها: آزادگان ، دماوند ,



نوشته شده در پنج شنبه 25 مرداد 1397
بازدید : 130
نویسنده : علی

 

 

 

 

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با مسئولان ارتش گفت: رسانه‌ها در ارتقای توان روحی ارتش بسیار موثر هستند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم تقی‌خانی، سخنگو و معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش طی سخنانی در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با مسئولان ارتش که صبح امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده آجا برگزار شد، گفت: در این جلسه آمده‌ایم تا بیشتر شنونده باشیم، شنیدن پبشنهادهای رسانه‌ها کمک می‌کند که ارتش را به عنوان اصلی‌ترین رکن دفاعی کشور بهتر از پیش به مردم بشناسانیم.

وی با بیان این که ارتش به تاثیر متقابل ارتش و رسانه‌ها اشراف کامل دارد، اضافه کرد: ارتش و رسانه‌ها انتظاراتی از یکدیگر دارند. انتظار ارتش این است که رسانه‌ها برای تبیین و تشریح هر چه بهتر توانمندی‌ها و مواضع ارتش در مقابل موج رسانه‌ای عظیمی که دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن ارتش جمهوری اسلامی ایران راه انداخته است، بایستند.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



دانستنی های جالب درباره برج میلاد + عکس
نوشته شده در پنج شنبه 25 مرداد 1397
بازدید : 143
نویسنده : علی

 

برج میلاد,عکس برج میلاد,ارتفاع برج میلادبرج میلاد ششمین برج مخابراتی بلند جهان  است
 
برج میلاد نماد آغاز دوران مدرن تهران و ایران محسوب می‌شود. برج میلاد، برج مخابراتی چندمنظوره‌ای است که با ارتفاع ۴۳۵ متر به‌عنوان بلندترین برج مخابراتی ایران شناخته شده است. این برج در تهران، پایتخت ایران قرار دارد.

دانستنی های جالب درباره برج میلاد:

برج میلاد نام برج مخابراتی چندمنظوره ایست که در شمال غربی تهران، پایتخت ایران قرار دارد. این برج با ارتفاع ۴۳۵ متر، بلندترین برج ایران، نوزدهمین برج بلند مخابراتی جهان و نوزدهمین سازهٔ بلند نامتکی جهان و از دیدگاه بلندی، ششمین برج مخابراتی بلند جهان  است. این برج با ۱۳ هزار متر زیربنا از نظر وسعت کاربری سازهٔ رأس برج در میان تمامی برج‌های مخابراتی دنیا مقام نخست را دارد.

 


:: برچسب‌ها: برج میلاد ، دماوند ,



بازدید : 89
نویسنده : علی

 

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: چنانچه در خط ولایت حرکت کنیم و همت را بالا ببریم پیروزی در تهدید و تحریم اقتصادی فعلی نیز به دست خواهد آمد و این هم لازمه‌اش این است که با بصیرت باشیم و تحت تاثیر عملیات روانی دشمن قرار نگیریم.

به گزارش امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش در آیین اختتامیه هجدهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه خواهران و خانواده‌های کارکنان آجا که صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار شد، با تبریک سالروز ورود آزادگان به کشور، گفت: همان‌گونه که در پایان جنگ تحمیلی پیروز شدیم، آزادگان عزیز نیز در جبهه آزادگی، پیروز شدند، چرا که دشمن بعثی نتوانست بر تفکر اسرا غلبه کند.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



ایران قهرمان مسابقات غواصی ارتش های جهان شد
نوشته شده در پنج شنبه 18 مرداد 1397
بازدید : 123
نویسنده : علی

 

ایران قهرمان مسابقات غواصی ارتش های جهان شد

 تیم غواصی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اختلاف فاحش نسبت به سایر کشورها قهرمان مسابقات نظامیان ۲۰۱۸ روسیه در رشته غواصی عمق شد.غواص های نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان هفته مرحله از مسابقات غواصی عمق ارتش های جهان توانستند مقام نخست مسابقات را به دست بیاورد.تیم غواصی ایران در هر هفت مرحله از این مسابقات رکوردهای ماندگاری را از خود به جای گذاشت و نام خود را در تاریخ این مسابقات جاودانه کرد.تیم های غواصی روسیه و ونزوئلا نیز به طور مشترک عنوان دوم مسابقات را کسب کردند و در سکوی دوم قرار گرفتند.رتبه سوم این مسابقات هم به تیم ملی سوریه رسید تا پرونده این دوره از مسابقات با برگزاری آیین اختتامیه در شامگاه هجدهم مرداد بسته شود.
گفتنی است، مسابقات نظامیان ۲۰۱۸ روسیه در رشته غواصی عمق از تاریخ دهم تا هجدهم مرداد با حضور بیش از یکصد شرکت کننده به میزبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) و اداره بنادر و دریانوردی نوشهر برگزار شد و بیش از یکصد نفر از کشورهای مختلف به رقابت پرداختند.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۷
نوشته شده در پنج شنبه 18 مرداد 1397
بازدید : 139
نویسنده : علی

 

در این مطلب می خواهیم عوامل بسیار تاثیرگذار و در عین حال ساده در انتخاب رشته کنکور ۹۷ را با شما داوطلبان درمیان بگذاریم.

 

انتخاب رشته کنکور سراسری, راهنمای انتخاب رشته

راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری

 

پس از برگزاری کنکور سراسری و اعلام نتایج کنکور سراسری 97 ، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند باید برای انجام انتخاب رشته کنکور سراسری اقدام کنند. اما متاسفانه هر ساله برخی از داوطلبان به دلیل عدم آگاهی از نحوه صحیح انتخاب رشته کنکور سراسری و به دلیل اشتباه در انتخاب رشته یک سال دیگر باید برای راه یابی به دانشگاه و تحصیل در رشته مورد علاقه شان تلاش کنند.

 


:: برچسب‌ها: انتخاب رشته ،کنکور سراسری ۹۷، دماوند ,



توان فروش تجهیزات و قطعات به سایر کشورها را داریم
نوشته شده در پنج شنبه 18 مرداد 1397
بازدید : 85
نویسنده : علی

 

توان فروش تجهیزات و قطعات به سایر کشورها را داریم

امیر یوسف قربانی فرمانده هوانیروز در جمع دانشجویان شانزدهمین دوره جامعه‌پذیری نظامی دانشگاه‌های افسری ارتش گفت: امروز نیروهای مسلح کشور با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا(حفظه الله) و تاسی از شهدا به اقتدار قابل توجهی دست پیدا کردند.

امیر قربانی تاکید کرد: نگرانی‌های دشمن از بابت حضور ایران نیست و بزرگترین نگرانی و وحشت دشمن از اسلام است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با دانشگاه افسری ارتش اظهار داشت: اگر امنیت وجود نداشته باشد در حوزه‌های دیگر کار پیش نمی رود و فرماندهان آینده باید ارزش فیضیه ارتش را درک کنند تا بتوانند عاملان امنیت را رهبری و هدایت کنند.

امیر قربانی با تاکید بر اینکه ارتش کلمه طیبه است، یادآور شد: قدم نهادن در مسیر ایجاد امنیت و پوشیدن لباس سربازی بسیار مقدس است و برداشتن هر قدم در این مسیر حرکت در ادامه راه شهدا است.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



دلنوشته/ خدﺍﻭﻧﺪﺍ ﺩﻭ ﭼﯿﺰ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﻦ ﺑﮕﯿﺮ…
نوشته شده در پنج شنبه 18 مرداد 1397
بازدید : 48
نویسنده : علی

 

دلنوشته برای خدا,درد و دل با خدا,دلنوشته مذهبیدلنوشته برای خدا

 

خدﺍﻭﻧﺪﺍ ﺩﻭ ﭼﯿﺰ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﻦ ﺑﮕﯿﺮ…
ﺧﻮﺩﻣﺤﻮﺭﯼ ﻭ ﻏﺮﻭﺭ
ﮐﻪ ﺍﻭﻟﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﻫﺎﯾﻢ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﻦ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ ﻭ ﺩﻭﻣﯽ ﭘﺎﮐﯿﻢ ﺭﺍ.

ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ﺩﻭ ﭼﯿﺰ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﺭﻭﻧﻢ ﺍﺭﺗﻘﺎﺀ ﺑﺒﺨﺶ …
ﺍﯾﻤﺎﻥ ﻭ ﺻﺒﺮ
ﮐﻪ ﺍﻭﻟﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﻫﺎﯾﻢ ﺭﺍ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﯿﮑﻨﺪ
ﻭ ﺩﻭﻣﯽ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﻫﺎﯾﻢ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﻣﯿﮑﻨﺪ ….


:: برچسب‌ها: دلنوشته، دماوند ,



سرلشکر موسوی درگذشت امیر توانایی را تسلیت گفت
نوشته شده در پنج شنبه 18 مرداد 1397
بازدید : 59
نویسنده : علی

 

سرلشکر موسوی درگذشت امیر توانایی را تسلیت گفت

فرمانده کل ارتش در پیامی درگذشت امیر توانایی رئیس اداره مهندسی و پدافند غیرعامل ارتش را تسلیت گفت.

 امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در پیامی درگذشت امیر سرتیپ دوم علیرضا توانایی رئیس اداره مهندسی و پدافند غیرعامل ارتش را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

 


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



رهبرم
نوشته شده در دو شنبه 15 مرداد 1397
بازدید : 244
نویسنده : علی

 Image result for ‫رهبرم‬‎


:: برچسب‌ها: رهبرم ، دماوند ,



نکات مهم پس از خریدن گوشی
نوشته شده در دو شنبه 15 مرداد 1397
بازدید : 88
نویسنده : علی

 

ویژگی‌های گوشی هوشمند, مصرف بهینه باتری گوشی

کاربران اندرویدی می‌توانند با نصب چند اپلیکیشن، از قابلیت ردیابی گوشی بهره‌مند شوند

 

گوشی‌های هوشمند در گذر زمان پیچیده‌تر شده‌اند. خیلی از کاربران همین که پس از روشن کردن یک گوشی جدید می‌توانند با قابلیت و اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده آن ارتباط برقرار کنند، احساس راحتی می‌کنند.

 

در نهایت، پس از راه‌اندازی ایمیل و یادگیری اصول اولیه مانند زنگ زدن و ارسال پیام متنی، نفس راحت می‌کشند و آگاهی درباره جزئیات بیشتر آن را به روزهای دیگر موکول می‌کنند. اما به‌رغم ماهیت پیچیده دستگاه‌های امروزی، شما با کمی وقت گذاشتن می‌توانید با    قابلیت‎ های گوشی جدید آشنا شده و به شکل کاراتری از آن استفاده کنید. در ادامه، به ۶

نکته اشاره می‌شود که دانستن آن می‌تواند به استفاده بهتر از یک گوشی هوشمند جدید کمک کند.

 


:: برچسب‌ها: گوشی ، دماوند ,



وظیفه نیروی دریایی ارتش توسعه سواحل مکران است
نوشته شده در دو شنبه 15 مرداد 1397
بازدید : 67
نویسنده : علی

 

وظیفه نیروی دریایی ارتش توسعه سواحل مکران است

دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید بیمارستان گلستان نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: هر جامعه ای که می خواهد پویا و متحرک باشد باید بهداشت و درمان قوی داشته باشد.وی افزود: در نیروهای مسلح اهمیت رسیدگی به بهداشت و درمان چند برابر است تا بتوانند به خوبی انجام وظیفه کنند. در قبل از انقلاب نیروی دریایی ارتش در تهران بیمارستان نداشت و بعد از انقلاب با تدبیر امام خمینی(ره) بیمارستان گلستان به نیروی دریایی واگذار شد و توانست با موفقیت و سربلندی دفاع مقدس را پشت سر بگذارد.سیاری ادامه داد: بعد از جنگ تحمیلی وظیفه حضور در جزایر به ارتش و نیروی دریایی واگذار شد که مسئولیت عظیمی بود و کار و تلاش بسیاری انجام شد تا بتوانیم ماموریت را به خوبی انجام دهیم.معاون هماهنگ کننده ارتش وظیفه بعدی نیروی دریایی ارتش را توسعه سواحل مکران برشمرد و خاطرنشان کرد: در آنجا هم محرومیت بسیار و کمبودهای وجود داشت، اما امروز توسعه خوبی رخ داده و بیمارستان های در جاسک و بندر انزلی در حال ساخت است و بیمارستان کنارک هم با اعتبارات سفر فرماندهی معظم کل قوا در حال ساخت است و پیشرفت ساخت ان بیش از ۸۰ درصد است.وی تاکید کرد: باید از همه کسانی که تلاش کرده اند تا نیروی دریایی به این جایگاه ویژه برسد تشکر کرد.

 

:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



«شمخال» یکی از جذابیت های بی نظیر خراسان جنوبی
نوشته شده در دو شنبه 15 مرداد 1397
بازدید : 115
نویسنده : علی

 

سفر کردن به شمخال

شمخال یک دره پر پیچ و خم 18 کیلومتری است

   

شمخال یک دره پر پیچ و خم 18 کیلومتری است که از روستای شمخال در نزدیک شهر «باجگیران» در انتهای شمالی خراسان رضوی آغاز می شود و تا منطقه «دُرونگر» در نزدیکی شهر «درگز» ادامه دارد. برای رسیدن به این دره، ابتدا باید به شهر «قوچان» در خراسان رضوی سفر کنید. از قوچان تا ابتدای جاده 2 کیلومتری روستای شمخال، 75 کیلومتر راه است. گشت و گذار در این دره یکی از جذابیت های بی نظیر خراسان جنوبی است.


:: برچسب‌ها: «شمخال» ،خراسان جنوبی، دماوند ,



اورهال دو فروند هواپیمای میراژ و اف۵
نوشته شده در دو شنبه 15 مرداد 1397
بازدید : 76
نویسنده : علی

 

اورهال دو فروند هواپیمای میراژ و اف۵

متخصصان پیشکسوت و جوان پایگاه شهید حبیبی زهام مشهد توانستند پس از صرف ۲۵ هزار نفرساعت کار فنی، یک فروند هواپیمای میراژ را اورهال(بازآماد) کنند.

همچنین متخصصان فنی این پایگاه در اقدامی مشابه و با صرف ۱۲۵۰۰ نفرساعت کار فنی یک فروند هواپیمای اف ۵ دوکابینه را اورهال کردند.

شایان ذکر است این دو جنگنده پس از تست های عملیاتی به چرخه دفاعی نیروی هوایی ارتش اضافه شدند.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



راهکارهای برخورد با انسان های موج منفی!
نوشته شده در دو شنبه 15 مرداد 1397
بازدید : 69
نویسنده : علی

 

منفی باف

بسیاری از افراد هستند که شاید بنوعی موج منفی و یا انرژی منفی داشته باشند

 

بسیاری از افراد در این دنیای رنگارنگ هستند که شاید بنوعی موج منفی و یا انرژی منفی داشته باشند و یا جزء آن دسته از افرادی محسوب شوند که دیگران از آن ها خوششان نیاید.

بسیاری از افراد در این دنیای رنگارنگ هستند که شاید بنوعی موج منفی و یا انرژی منفی داشته باشند و یا جزء آن دسته از افرادی محسوب شوند که دیگران از آن ها خوششان نیاید، البته این خوش نیامدن تنها به انسان های موج منفی اختصاص ندارد و ممکن است سلیقه باشد ، بطور مثال خود شما با یک سری از افراد راحت هستید و خوش رفتار و با برخی دیگر اصلا نمی دانید که چرا از آن ها خوشتان نمی آید و از آن ها فاصله می گیرد.

 

اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است؛ همه ما اشرف مخلوقات هستیم ، همه انسان هستیم و پروردگارمان به خلق کردن ما افتخار می کند، پس بهترین کار این است که برای احساسات و نحوه رفتار خود راه حلی بیاندیشیم حتی اگر از طرف مقابلمان زیاد خوشمان نیاید.


:: برچسب‌ها: موج منفی ، دماوند ,



بازدید : 72
نویسنده : علی

 

شهید بابایی الگوی اخلاق، نظامی‌گری و یک فرمانده ولایتمدار بود

حجت الاسلام عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به همراه حجت الاسلام قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا و دیگر مسئولین به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی با فرزندان این شهید والامقام دیدار کرد.نماینده ولی فقیه در ارتش در این دیدار گفت: سال‌ها قبل اولین باری بود که کتاب «پرواز تا بی نهایت» شهید بابایی را خواندم، به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و به گریه افتادم.وی ادامه داد: پس از خواندن این کتاب متاثر شدم، نخست برای اینکه چرا چنین انسان های والامقامی را از دست دادیم و دوم برای اینکه چقدر ما با چنین انسان‌های به خدا رسیده فاصله داریم.حجت الاسلام محمد حسنی خطاب به فرزندان شهید بابایی با بیان اینکه داشتن پدری چون شهیدبابایی خود افتخاری بزرگ است، تصریح کرد: ما خود را مرهون زحمات شهید بابایی و همسر ایشان خانم حکمت می‌دانیم چرا که از دست دادن همسر جوانی چون شهید بابایی و تربیت و بزرگ کردن فرزند در نبود آن بزرگوار کار بسیار سختی بود اما خانم حکمت این مسئولیت را به خوبی انجام داد.

 

:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



مرگبارترین نقطه جهان بر اثر گرما مشخص شد
نوشته شده در دو شنبه 15 مرداد 1397
بازدید : 62
نویسنده : علی

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,
محققان دانشگاه "ام‌آی‌تی"(MIT) با انجام تحقیقاتی دریافتند، تا اواخر قرن جاری، دشت‌های شمالی چین به علت گرمای شدید دیگر قابل سکونت نخواهد بود. 

به گزارش ایسنا و به نقل از اینهبیتت، جای تعجب نیست که "چین"، پرجمعیت‌ترین کشور جهان، بزرگترین آلاینده کره زمین نیز باشد.

 

افرادی که در دشت‌های شمالی چین که پرجمعیت‌ترین ناحیه دنیا است، زندگی می کنند، ممکن است تا اواخر قرن جاری دیگر توانایی زندگی در آن ناحیه را نداشته باشند.

 

انتظار می‌رود که این منطقه در معرض موج گرمای شدیدی قرار گیرد که می‌تواند منجر به مرگ بسیاری از مردم منطقه شود.

 


:: برچسب‌ها: مرگبارترین نقطه جهان ،گرما ، دماوند ,



بازدید : 61
نویسنده : علی

 

تیم «بیاتلون تانک»نیروهای مسلح ایران به مرحله نیمه نهایی راه یافت

در مسابقات بین المللی روسیه ۲۰۱۸ ارتش‌های جهان، تیم «بیاتلون تانک» نیروهای مسلح ایران با اقتدار به مرحله نیمه نهایی راه یافت.پس از ۹ روز رقابت، تیم بیاتلون تانک جمهوری اسلامی ایران در گروه خود بعد از روسیه دوم و به مرحله بعدی مسابقات راه یافت.امیر سرتیپ دوم جمشیدی رقابت در مراحل نخست را بسیار فشرده و نزدیک به هم عنوان کرد و اظهار داشت: تیم‌های شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات با آمادگی بیشتری نسبت به سال گذشته حضور یافتند.وی مرحله نیمه نهایی را بسیار حساس خواند و اظهار امیدواری کرد تیم ایران نتیجه‌ای بهتر نسبت به سال‌های گذشته کسب کند.

 

:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



انوع ظلم از دیدگاه اسلام
نوشته شده در دو شنبه 15 مرداد 1397
بازدید : 46
نویسنده : علی

 

ظلم,ظلم و ستم,اقسام ظلمجایز نیست کسی در اموال دیگر بدون اذن او تصرف کند

 

انواع ظلم
خدای متعال عدل محض است و از او هیچگونه ظلمی چه در دنیا و چه در آخرت، صادر نمی شود. لذا اگر عقل قاصر بشر موردی را در عالم خلقت نپسندید، دقت در کنه همان مورد، عامل رهنمون شدن آدمی به اثبات عدالت خداوند می باشد.


تأمل در پدیده هائی چون سیل، زلزله، صاعقه، بلاهای دیگر سماوی، و نیز وجود حیوانات درنده آبی و خشکی، نوزادان معیوب و ناقص الخلقه، اختلاف در طبیعت و سرشت آدمیان، تفاوت های مرد و زن، هیبت های مختلف و اشکال و رنگ های گوناگون آنها، و تمام ممیزات موجودات از هم، ما را متوجه این مهم می کند که آنچه مربوط به فعل خداوند است، شرّ نیست و از خیر محض، شرّی صادر نمی شود. و آنچه شرّ شمرده می شود مربوط به افعال خداوند نمی باشد بلکه حاصل آزادی انسان در محقق کردن خواسته های خود است. اوست که با قوای انتخابگرش، شرایطی را خلق می کند که باعث دگرگونی در نظام اعتدال می شود.


ظلم بندگان به سه دسته کلی قابل تقسیم است. این سه دسته عبارتند از:


:: برچسب‌ها: انوع ظلم،دیدگاه اسلام، دماوند ,



بازدید : 52
نویسنده : علی

 

فرمانده کل ارتش از تیپ۲۷۷خراسان شمالی و پدافند هوایی منطقه بازدید

امیر سرلشکر موسوی با حضور در تیپ ۲۷۷ نیروی زمینی، از بخش های مختلف این یکان و پدافند هوایی منطقه بازدید کرد.امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در این بازدید ها ضمن دیدار با فرماندهان و کارکنان، وضعیت آمادگی رزمی و توان دفاعی تیپ ۲۷۷ را مورد ارزیابی قرار داد. همچنین در بازدید از تیپ ۲۷۷، تکاوران با اجرای برنامه های متنوع رزمی، توان و آمادگی دفاعی خود را به نمایش گذاشتند . ارزیابی میزان توان و آمادگی رزمی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ( ص ) مستقر در منطقه شمالشرق نیز از بخش های اصلی بازدید فرمانده کل ارتش بود..در این بازدید ها موضوعات تعالی معنوی و بصیرتی و دغدغه های معیشتی کارکنان مورد بررسی قرار گرفت.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



افزایش سرعت گوشی اندرویدی با 10 نکته طلایی
نوشته شده در جمعه 5 مرداد 1397
بازدید : 114
نویسنده : علی

 ØªØ±ÙÙ†Ø¯ افزایش سرعت گوشی اندرویدی, نکاتی برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی

گوشی شما برای داشتن عملکردی مناسب، نیاز به میزان مناسبی فضای خالی دارد

 

سرعت گوشی های اندرویدی بنا به دلایل مختلف ممکن است افت کند. در این مطلب 10 راهکار مهم برای افزایش سرعت گوشی ارائه شده است. همراه ما باشید.

نگران کند بودن گوشی اندرویدی خود نباشید. دستگاه شما خواه از زمان خرید کند بوده و یا به مرور زمان کند شده باشد، با رعایت برخی نکات می تواند مثل گذشته عمل کند. در ادامه راهنمای کامل افزایش سرعت گوشی در اختیار شما قرار می گیرد.

 

 

:: برچسب‌ها: گوشی اندرویدی ،دماوند ,



تعریف احتکار و حکم شرعی احتکار چیست؟
نوشته شده در جمعه 5 مرداد 1397
بازدید : 64
نویسنده : علی

 Ø§Ø­ØªÚ©Ø§Ø±,محتکر,احتکار چیست

احتکار به معنای جمع آوری و نگهداری طعام به امید گران شدنش است
 
احتکار از مادۀ «حکر» است، و حکر به معنای ذخیره کردن طعام به امید و انتظار چیزی است. به کسی که این عمل را انجام می دهد «محتکر» گفته می‌شود. به نظر برخی از لغت‌شناسان، احتکار به معنای جمع آوری و نگهداری طعام و آنچه که خورده می‌شود(ارزاق)، به امید گران شدنش؛ است.

معنی احتکار چیست؟
احتکار عبارت است از کاهش دادن يا متوقف کردن جريان توزيع کالا توسط همه يا برخي از فروشندگان به طور موقت. اين اقدام فروشندگان با توجه به وضع بازار و به خصوص تقاضاي تحريک شده خريداران به منظور بالابردن قيمت و درآمد حاصل از افزايش قيمت کالا صورت مي گيرد. 


:: برچسب‌ها: احتکار ،دماوند ,



بازدید : 81
نویسنده : علی

 Ú©Ù„یسای الکساندر نوسکی,کلیسای الکساندر نوسکی در بلغارستان,عکس های کلیسای الکساندر نوسکی

کلیسای الکساندر نوسکی

 

کلیسای الکساندر نوسکی (Alexander Nevsky Cathedral)
صوفیه، پایتخت کشور زیبای بلغارستان جاذبه های گردشگری فراوانی دارد و میلیون ها گردشگر بلغارستان را به عنوان مقصد سفرشان انتخاب می کنند. اما اگر بخواهیم تنها یک جاذبه گردشگری صوفیه را به شما معرفی کنیم باید به کلیسای الکساندر نوسکی اشاره کنیم. این کلیسای بزرگ و باعظمت به نماد شهر صوفیه هم تبدیل شده است و خیلی ها صوفیه را با این کلیسا می شناسند.


:: برچسب‌ها: کلیسای الکساندر ، بلغارستان ،دماوند ,



ناخنک چشم چیست؟
نوشته شده در جمعه 5 مرداد 1397
بازدید : 79
نویسنده : علی

 Ø¨ÛŒÙ…اری ناخنک چشم, علل ایجاد ناخنک چشم

به پوسته ی نازکی که در گوشه چشم تولید و باعث تورم آن می شود ناخنک چشم می گویند

 

ناخنک یا پتریژیوم pterygium، یک ضایعه گوشتی مثلثی شکل است که از سفیدی چشم (ملتحمه) روی سیاهی چشم (قرنیه) کشیده می‌شود. معمولا در طرف بینی چشم است. این ضایعه ناشی از رشد خوش‌خیم بافت پیوندی و رگهای ملتحمه است.

 

به پوسته ی نازکی که در گوشه چشم تولید و باعث تورم آن می شود، ناخنک چشم می گویند. ناخنک معمولاً ابتدا به صورت یک سفیدی روی ملتحمه ایجاد می‌شود که به تدریج به سمت قرنیه رشد می‌کند. به علت وجود رگهای زیاد معمولاً رنگ ناخنک صورتی یا قرمز است.

 

ناخنک گاهی ملتهب می‌شود و باعث سوزش و خارش و اشک ریزش می‌شود. گاهی اوقات ناخنک رشد زیادی می‌کند و تا وسط قرنیه می‌رسد و جلوی دید را می‌گیرد. به علاوه حتی ناخنک‌های کوچکتر هم می‌توانند با تغییر شکل قرنیه باعث ایجاد آستیگماتیسم شوند و دید افراد را تار کنند.

 

:: برچسب‌ها: ناخنک چشم، دماوند ,